معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی:

توجه به بُعد معنوی دفاع مقدس یک ضرورت است

«نبی‌پور» گفت: در اقداماتی که در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام می‌گیرد باید به بُعد معنوی دفاع مقدس توجه ویژه شود و با اجرای برنامه‌های اثرگذار و ابتکاری، بُعد معنوی این حماسه را برای نسلی که آن مقطع را درک نکرده‌اند به خوبی معرفی شود.
کد خبر: ۴۷۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ - 09September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدعلی نبی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس استان که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس مقطعی ارزشمند از تاریخ انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان گنج حقیقی نام می‌برند.

وی افزود: این دوران از تاریخ کشورمان قسمتی از میراث فرهنگی ایران در چهار دهه انقلاب اسلامی است و لذا باید آن را قدر بدانیم و از آن صیانت کنیم و ارزش‌هایی را که به‌واسطه این حماسه جاوید خلق شده به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: یک اثر میراثی از دو بُعد عینی و معنوی است که دفاع مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در معرفی بُعد عینی دفاع مقدس اقدامات زیادی از جمله بیان خاطرات، تولید آثار ادبی و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفته است.

نبی‌پور تصریح کرد: مراکز فرهنگی دفاع مقدس با انعکاس رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و بیان وقایع این حماسه، حافظ بُعد عینی دفاع مقدس است که باید به این مراکز نگاه ویژه داشت.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری دفاع مقدس که راهیان نور را شامل می‌شود یکی از زمینه‌های حفظ بُعد معنوی دفاع مقدس به شمار می‌رود. در اردوهای راهیان نور ارزش‌های دفاع مقدس به زائران کربلای ایران معرفی می‌شوند. باید در بُعد معنوی تلاش‌ها مضاعف شود تا با تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت به‌عنوان ارزش‌های دفاع مقدس، تداوم انقلاب اسلامی تضمین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان داشت: در اقداماتی که در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام می‌گیرد باید به بُعد معنوی این رویداد مهم توجه ویژه شود و با برگزاری برنامه‌های اثرگذار و ابتکاری، بُعد معنوی دفاع مقدس را برای نسلی که آن مقطع را درک نکرده‌اند به خوبی معرفی شود.

این مسئول یادآور شد: حفظ تاریخ یک وظیفه همگانی است لذا در حفظ میراث گرانبهایی که ثمره ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران است همه مکلف هستند ایفای نقش کنند.

نبی‌پور عنوان داشت: یکی از وظایف فردی و اداری در قبال دفاع مقدس این است که در همه دستگاه‌ها و ساختارها و همچنین در شهرها و روستاها ستاد بزرگداشت دفاع مقدس تشکیل شود و مردم پای کار بیاید و برای گرامیداشت دفاع مقدس از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی تأکید کرد: بخشداران و فرمانداران وظیفه دارند در برنامه‌های بزرکداشت دفاع مقدس و تعمیق ارزش‌های این حماسه ملی حضور مؤثری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ابراز داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا باید برگزاری مراسم‌های گرامیداشت دفاع مقدس همچون مراسم‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

نبی‌پور گفت: مستندسازی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید به‌عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد. اقدامات زیادی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد که بخش زیادی از آن مستندسازی نمی‌شود و همین امر ماندگاری و عمق کارها را کاهش می‌دهد، در حالیکه مستندسازی ضمن تبادل تجربه، اقدامات ابتکاری و ارزشمند را ترویج می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های شاخص استانی چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با پشتیبانی و هم‌افزایی مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و با استفاده از ظرفیت‌های محلی و مشارکت عمومی به بهترین وجه برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان داشت: برای گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس در کنار همه ظرفیت‌ها باید از ظرفیت رسانه برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی که بسیار اثرگذار خواهد بود و تأثیر فعالیت‌ها را صد چندان می‌کند غافل نشد و از فضای مجازی نیز در جهت تعمیق ارزش‌ها بهره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها