امام جمعه مهریز:

حضور افراد کارآمد، انقلابی و جهادی در عرصه مدیریت الزامی است/ مسئولان وصیت نامه شهدا را جامع عمل بپوشانند

حجت‌الاسلام «محی الدینی» با اشاره به اهمیت حضور افراد کارآمد، انقلابی و جهادی در عرصه مدیریت گفت: دولت سیزدهم در انتخاب مدیران از صدر تا ذیل بر اساس شرایط کشور، نیاز مردم و جامعه به خصوص لحاظ کردن روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و کارآمدی دقت کند و خدمتگزاران ملت باید وصیت نامه شهدا را جامع عمل بپوشاند و به فرهنگ و ارزش‌های دینی بها بدهد. 
کد خبر: ۴۷۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ - 10September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوا به حدیثی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در کلامی از امام سجاد (علیه السلام) امده است که فرمودند: «هرکس دارای چهار ویژگی باشد ایمانش کامل است و گناهانش بخشیده می‌شود و در حالتی خداوند را ملاقات می‌کند که خداوند از او راضی و خشنود است».

وی با اشاره به ویژگی‌های فرد با ایمان افزود: اولین خصلت این است تقوا، خودنگهداری، خداترسی، ترس از عذاب الهی، شرم و حیا از خدا و گناه نکردن، دومین خصلت راستگویی و صداقت نسبت به مردم، با مردم صادق بودن، حرف راست زدن، در کار صداقت داشتن بسیار مهم است، سوم، حیا و پاکدامنی نسبت به تمام زشتی‌ها و چهارم خوش اخلاقی و خوش برخوردی بامردم و نزدیکان، اخلاق خوب با خانواده، با نزدیکان که باعث بخشش گناهان و رضایت خداوند می‌شود، امید است که انشاءالله خداوند به ما توفیق عمل نیک عنایت بفرماید.

وی به حلول ماه صفر اشاره کرد و افزود: این ماه، ماه حزن و اندوه اهل بیت و عصمت و طهارت است که در این ایام اسارت حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و فرزندان امام حسین (ع) را در شهر شام داریم و ظلم‌هایی که در مجلس یزید به اهل بیت شد و جسارت‌هایی که به مقام شامخ اهل بیت عصمت و طهارت روا داشتند.

خطیب جمعه مهریز به وفات حضرت طالقانی (ره) اولین امام جمعه تهران اشاره کرد و افزود: امام راحل (ره) در وصف آیت الله طالقانی (ره) فرمودند: او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در وصف این شخصیت بزرگوار فرمودند: آیت الله طالقانی(ره) اهل فکر نو و با تمرکز بیشتر بر روی قرآن و نهج البلاغه بود، چون در اولین خطبه‌ای که به فرمان حضرت امام در تهران اقامه شد فرمودند نماز جمعه، صفحه عبادت، حق پرستی و در عین حال صفحه نظام است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه خار در چشم دشمنان است ادامه داد: قدر این نماز‌های جمعه را بدانید، نماز جمعه نماز وحدت و حق پرستی است. نگاه ایشان نگاه وحدت بوده استریال حفظ وحدتریال با هم بودن بسیار مهم است، مسئولین و مردم با هم باشند، تلاش و کوشش کنند در جهت رفع مشکلات. انشاءالله پیشرفت و آبادانی کشور در شهر‌ها و روستا‌ها را مشاهده کنیم.

محی الدینی وحدت را یکی از دستاورد‌های اقامه نماز جمعه دانست و عنوان کرد: امروز وحدت و باهم بودن مردم و مسئولان در جهت رفع مشکلات می‌تواند باعث پیشرفت کشور و ملت شود همانطور که تفرقه بزرگترین لطمه را به آن جامعه وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: مسئولان و خادمان مساجد اگر برنامه‌ای یا مراسمی را برگزار می‌کنند باید درصدد جذب حداکثری به ویژه جوانان باشند چرا که دفع افراد بسیار آسان‌تر از جذب کردن آن‌ها است.

امام جمعه مهریز توصیه‌ای به وزرای انتخابی از سوی رئیس جمهور کرد و افزود: برای انتخاب مسئولان شهری و استانی کسانی را انتخاب کنید که ایمان و تقوا داشته باشند چرا که ضرر چنین فردی بیشتر از نفعش است.

خدمتگزاران ملت باید انقلابی و به آرمان‌ها و ارزش‌ها وفادار باشند

محی الدینی ادامه داد: خدمتگزاران ملت باید انقلابی و به آرمان‌ها و ارزش‌ها وفادار باشند وصیت نامه شهدا را جامع عمل بپوشاند و به فرهنگ و ارزش‌های دینی بها بدهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران دیگر فرصت آزمون خطا جایز نیست، گفت: مسئولان شهری و استانی باید کارآمدی و کارآیی لازم را در انجام مسئولیت که برعهده او گذاشته شده، داشته باشد. شورا‌ها باید از جناح بازی و محله گرایی و بحث‌ها و حاشیه‌های که در فضای مجازی به وجود آمده است کناره گیری کنند.

محی الدینی یادآور شد: شورا‌های شهر نباید اجازه دهند امکانات شهری در یک محله اینقدر دپو و اشباع شود که مردم آن منطقه ندانند با آن چه‌کار کنند و بعضی از مناطق هم از کمترین امکانات محروم باشند.

نبود ولایت فقیه در افغانستان باعث حاکم شدن ظلم و جور به این کشور شده است

وی با اشاره به اینکه ۲۰ سال پیش با حمایت آمریکایی ها، طالبان به کشور افغانستان وارد شدند و بزرگترین جنایت و ظلم را به این مردم روا داشتند افزود: اکثر مردم افغانستان زیر نقطه فقر هستند، نبود ولایت فقیه در افغانستان باعث به وجود آمدن و حاکم شدن ظلم و جور به این کشور شده است.

محی الدینی ادامه داد: مردم افغانستان برای کشور ایران مهم هستند و جنگ نمی‌تواند مسئله این کشور را حل و فصل کند هرچند که آمریکا می‌خواهد در این کشور‌ها همیشه آشوب باشد.

وی به مردم افغانستان در این آشوب توصیه کرد: توجه خود را به مسائل سیاسی و اقتصادی بیشتر کنند و تمام تلاش خود را انجام دهند انتخاباتی برگزار کنند که همه اقشار از هر قومیتی در آن حضور داشته باشد و روحیه مطالبه گری داشته و به بیگانه اجازه دخالت در امور کشورشان را ندهند.

محی الدینی تاکید کرد: طالبان باید در عملکرد خشونت آمیز و ظلمی که به مردم افغانستان روا می‌دارد تجدید نظر کند چرا که او هم در رسیدن به هدفش موفق نخواهد بود و جز ضرر برای ملت افغانستان چیزی به ارمغان نمی‌آورد.

امام‌جمعه مهریز با اشاره به اهمیت حضور افراد کارآمد، انقلابی و جهادی در عرصه مدیریت گفت: دولت سیزدهم در انتخاب مدیران از صدر تا ذیل بر اساس شرایط کشور، نیاز مردم و جامعه به خصوص لحاظ کردن روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و کارآمدی دقت کند.  

وی افزود: زمان آزمون و خطا در انتخاب مدیران گذشته و باید دولت با دقت و بررسی عملکرد و توانایی افراد، وظایف خود را انجام دهد. انتظار آحاد مردم ولایی و انقلابی از دولت جدید و شخص رییس‌جمهوری این است که از وجود افراد توانمند، پاک‌دست، فسادستیز، مردمدار، شجاع، عدالت‌محور و فعال استفاده کند.

دولت باید فارغ از مسایل حزبی و گروهی باشد

امام‌جمعه مهریز اظهار کرد: دولت باید فارغ از مسایل حزبی و گروهی که نیت برخی افراد است فقط با در نظر گرفتن منافع و مصالح مردم و کشور نسبت به انتخاب مسئولان اقدام کند. راه برون رفت از مشکل اقتصادی و فرهنگی کشور در گرو همکاری دولت، مجلس، همراهی قوه قضاییه و وجود مدیرانی انقلابی و فسادستیز است.

وی تصریح کرد: مدیران باید بر اساس شرایط هم‌اکنون تمامی تلاش خود را برای حل مشکل اقتصادی و معیشتی و همچنین ارتقای فرهنگی و دینی مردم و جوانان مدنظر به کار گیرند. اعتمادسازی و امیدآفرینی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان و دولت جدید و مجلس انقلابی است،  باید این هدف مهم محقق شود.

وی اظهار کرد: باید برای ایجاد تحول قوی در کشور در بخش‌های مختلف بر اساس اهداف نظام، انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش فراگیر در کشور صورت گیرد. اگر مسئولان همانند شخص رییس‌جمهوری بدون واسطه در میان مردم و محرومان حاضر شوند و مسایل جامعه را بررسی کنند قطعا شاهد تحول و رفع بیشتر معضل جامعه خواهیم بود.

محی‌الدینی یادآور شد: هم‌اکنون رییس‌جمهوری بدون تشریفات با کمال صداقت، اخلاص و ایمان در مناطق استان‌های محروم حاضر می‌شود  و مسایل مردم را از نزدیک مشاهده و بررسی می‌کند. این رویه و الگوی بی‌بدیل باید به عنوان نمونه بارز نقشه‌راه مدیران در رده‌های مختلف اجرایی برای بررسی مسایل و خدمت به مردم و نیازمندان جامعه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز به انتخاب شهردار اشاره کرد و یادآور شد: شهردار مهریز باید مانند رئیس جمهور در تمام محلات شهر حضور پیدا کند و از مشکلات آن‌ها آگاهی یابد.

سکان دار شهرداری باید برای آبادنی شهر کمر همت ببندد

امام جمعه مهریز گفت: سکان دار شهرداری باید برای آبادنی شهر کمر همت ببندد و مانند رئیس جمهور که تمام شهر‌های کشور سفر می‌کند به محلات مختلف سرکشی کند.

محی الدینی با اشاره به اینکه مردم تحمل کم کاری‌ها و نابسانی‌ها را ندارند، افزود: شهردار مهریز با حضور در محلات مختلف با مشکلات اساسی مردم از قبیل تقسیم عادلانه امکانات، وضعیت محلات، معابر و مراکز تفریحی مردم آشنا می‌شود و با قدرت و هوش مضاعف در جهت رفع آن‌ها قدم بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار