امام جمعه موقت بهاباد:

حضور آمریکا؛ شیطان بزرگ به نفع هیچ کشور و ملتی در جهان نیست

حجت الاسلام «اخوان بهابادی» فرار نیروهای آمریکایی و سقوط دولت‌ کابل را درس عبرتی برای کشورها و دولتمردان وابسته به آن کشور بر شمرد و گفت: حضور شیطان بزرگ به نفع هیچ کشور و ملتی در جهان نیست.
کد خبر: ۴۷۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ - 10September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «محمدعلی اخوان بهابادی» امام جمعه موقت «بهاباد» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به خروج آمریکا از افغانستان و به قدرت رسیدن گروه طالبان در این کشور همسایه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا در افغانستان با شکست روبرو شد و این موضوع در تاریخ آن کشور ثبت می‌شود و ادامه جنگ و حضور نظامی را به نفع خود می‌دید و برای کشور‌ها و سایر ملت‌ها دلسوزی نمی‌کرد.

امام جمعه موقت بهاباد بابیان اینکه ملت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا هرگز سرخم نکرد و تسلیم نشد، افزود: ایران اسلامی در برابر همه دشمنان ایستاده است.

اخوان بهابادی با بیان اینکه امروز جنگ افروزی‌های آمریکا باید درس عبرتی برای همه کشور‌ها، ملت‌ها و افرادی که دم از آمریکا می‌زنند، باشد، گفت: باید این افراد به حضور آمریکا متکی نباشند و دل خوش نکنند، زیرا حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا به نفع هیچ کشور و ملتی نیست.

رییس حوزه علمیه بهاباد در ادامه با تاکید بر اینکه همه ملت‌ها با درک درست صحنه امروز افغانستان متوجه می‌شوند که ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ نتیجه اش پیروزی و در مقابل شکست اشغالگران است، اضافه کرد: وقایع افغانستان نشان داد که پیروزی و شکست به دارایی، امکانات و سلاح نیست بلکه به اراده‌های محکم حاضر در میدان بستگی دارد.

اخوان بهابادی همچنین وقایع و رخداد‌های افغانستان را عبرت بزرگی برای اروپایی‌ها دانست و افزود: آن‌ها نیز بدانند که دنباله روی از آمریکا، ارمغانی جز ذلت و خفت ندارد.

امام جمعه موقت بهاباد با تاکید بر واکسیناسیون مردم بهاباد علیه بیماری کووید ۱۹ گفت: مردم به شایعه‌های فضای مجازی توجه نکنند و هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه با تزریق واکسن شاهد مرگ و میر‌های کمتری در کشور و شهرستان هستیم افزود: تزریق واکسن تنها راه در اماندن از ویروس کرونا و مرگ ومیر است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت حداکثری رعایت کنند، ادامه داد: در مجالس حسینی تمامی امور بهداشتی باید رعایت شود و مساعدت‌های معیشتی در اختیار مردم آسیب دیده قرار گیرد.

اخوان با ابراز تاسف از اینکه بهاباد در استان یزد رتبه پایین تری نسبت به ۱۰ شهرستان دیگر دارد از مردم خواست با ستاد مقابله باکرونا همکاری کنند و با تزریق واکس موجب کاهش کرونا و مرگر و میر شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار