نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

تحقق «مدیریت انقلابی» نیازمند پشتیبانی عمومی است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت سیزدهم به‌دنبال مدیریت انقلابی و جهادی است که انتظار می‌رود عزیزان شهید داده‌ای که پای انقلاب ایستاده‌اند و ۴۲ سال مردانه، عزت این انقلاب را تثبیت کردند، در این مدیریت جهادی و انقلابی کارگزاران نظام را یاری کنند.
کد خبر: ۴۷۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ - 10September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، با بیان این‌که در نخستین ملاقاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با دولت سیزدهم داشتند، نکاتی را بیان فرمودند که در حقیقت راهبردهای کلیدی برای حرکت ما در این نظام و انقلاب است، اظهار داشت: اگر ما چندین نمازجمعه را کاملأ به توضیح این نکات اختصاص بدهیم، بازهم از عهده تفسیر و توضیح آن برنمی‌آییم.

وی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم نهادینه کردن فرهنگ انقلابی و مدیریت انقلابی و جهادی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: یکی از جنبه‌های مهم فرهنگ انقلابی، فرهنگ «مدیریت انقلابی» است که باید مدیریت‌ها به‌صورت انقلابی عمل کنند و خوشبختانه تا به امروز در این یکی دو ماه، این دولت مردمی انقلابی در این جهت فعالیت بسیار زیادی داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که دولت سیزدهم در مقام پیاده کردن فرهنگ مدیریت انقلابی در جامعه اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: حرکات، برنامه‌ها و طرح‌هایشان، مجاهدات و دیدارهای مردمی‌شان همه بر حسب این آموزه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انقلابی کردن عرصه‌های مدیریتی تنظیم شده است.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که مدیریت انقلابی در «مدیریت جهادی» است، تصریح کرد: دو نوع مدیریت داریم. یک مدیریتی که مدیر در رأس یک مجموعه قرار می‌گیرد و با بهره‌گیری از امکانات موجود، ابزار، وسایل، سرمایه‌ها و نیروی انسانی زیرمجموعه خود، کشور را اداره می‌کند. این مدیریت روزمره و روتین انقلابی نیست و جوابگوی این نظام و انقلاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ»، دستور دادند باید فرهنگ مدیریت عوض شود یعنی باید مدیریت، به «مدیریت جهادی» تغییر کند، یعنی ساعت و زمان و شب و روز نشناسد و امکانات موجود برای او ملاک نباشد. مدیر باید با چنگ و دندان امکانات تولید کند و با امکانات تولید شده، در عین عقلانیت، تجربه، مدیریت جدی و قطعی کشور را اداره کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به افتتاح مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی امام خمینی (ره) توسط سازمان بسیج مستضعفین در مشهد اشاره کرد و بیان داشت: دیرز شاهد صحنه‌ای بودم که در واقع یک الگوی کامل مدیریت جهادی انقلابی را به‌عنوان یک جریان فرهنگی به ما نشان داد و آن افتتاح بیمارستانی بود که بسیجیان جامعه پزشکی استان آن را طی ۱۰ روز راه‌اندازی کرده بودند.

علم‌الهدی ادامه داد: این بیمارستان، یک سالن سخنرانی بود اما به فاصله ۱۰ روز، کف سالن، کف بیمارستانی شد، در و دیوار بهداشتی شد، ۱۱۰ تخت خواب جاگذاری شد و از همه مهم‌تر، تعبیه اکسیژن از طریق لوله‌کشی در کنار هر تخت بود که به دلیل اتصال به منبع‌های بزرگ هیچگاه قطع نمی‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت سیزدهم امر فرمودند که این مدیریت انقلابی جهادی را به‌صورت فرهنگ در کشور دربیاورد و ریل‌گذاری کند، یادآور شد: به لطف خدا این دولت مردمی تاکنون در این امر موفق بوده که آحاد مردم باید به این مدیریت جهادی کمک کنند. کسانی که با این توان و انگیزه و این فرهنگ می‌خواهند در این کشور مدیریت اجرا کنند، باید با کمک شما مرد و زن انقلابی باشد. از کسانی که انقلاب را قبول ندارند، این توقع را نداریم، این‌ها باید نق بزنند و مطالبات نامشروع داشته باشند اما شما عزیزان جان داده و شهید داده‌ای که پای انقلاب ایستاده‌اید و ۴۲ سال مرد و مردانه، عزت این انقلاب را تثبیت کردید، انتظار می‌رود در این مدیریت جهادی و انقلابی این کارگزاران مردمی را کمک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار