سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد؛

لزوم افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا به ۱۲۸۰ مرکز/ ۲۵۶۰ واکسیناتور نیاز است

رئیسی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون باید به هزار و ۲۸۰ مرکز برسد، گفت: به دو هزار و ۵۶۰ واکسیناتور در تهران نیاز داریم.
کد خبر: ۴۷۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 11September 2021

لزوم افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا به ۱۲۸۰ مرکز/ ۲۵۶۰ واکسیناتور نیاز استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تزریق روزانه در تهران را باید به عدد ۳۲۰ هزار دوز برسانیم، اظهار داشت: سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران ۸۰ هزار و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی هر کدام ۱۲۰ هزار تزریق است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیاز است پایگاه‌های تجمیعی از ۳۶ مرکز فعلی به ۵۷ مرکز، دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۴۲ مرکز به ۷۰ مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ۴۱ مرکز به ۸۷ مرکز برساند.

رئیسی تاکید کرد: بنابراین در تهران باید از ۱۱۹ پایگاه موجود به ۲۱۴ مرکز برسیم و ایستگاه‌های واکسیناسیون از ۷۱۱ ایستگاه به هزار و ۲۸۰ ایستگاه برسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: بر اساس تجربه‌ای که کسب کرده ایم اگر بتوانیم تیم واکسیناسیون را سه نفر بگذاریم که دو نفر اقدامات مرتبط با ثبت را انجام دهند، کار سرعت می‌گیرد. بنابراین نیروهای بسیج می‌توانند در این زمینه کمک کنند و نیروی تزریق کننده هم یک نفر باشد. بر اساس محاسبه ما در این صورت سرعت کار واکسیناسیون ۲ برابر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این حساب در تهران نیروی ثبت کننده پنج هزار و ۱۲۰ نفر می‌خواهیم و واکسیناستور دو هزار و ۵۶۰ نفر. این نسخه‌ای است که برای تهران است و در این صورت هیچ صفی نخواهیم داشت. از آن طرف روزانه ۳۲۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود، یعنی ماهانه ۱۰ میلیون تزریق. کل تزریق باقی مانده در تهران الان ۱۵.۵ میلیون است و اگر در طی ۴۰ روز وقت بگذاریم این ۱۵ میلیون دوز اول و دوم تمام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار