سرلشکر «فیروزآبادی» اهل تقوا، علم و جهاد در راه خدا بود

حجت‌الاسلام «شاکر» سرلشکر «فیروزآبادی» را اهل تقوا، علم و جهاد در راه خدا دانست و گفت: باید قدرشناس کسانی مانند این شخصیت جهادی باشیم.
کد خبر: ۴۷۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 11September 2021

سرلشکر «فیروزآبادی» اهل تقوا، علم و جهاد در راه خدا بود

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «سیداسماعیل شاکر» امام جمعه شهرستان «اردکان»، در مراسم بزرگداشت سردار سرلشکر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» که در مصلی «آیت‌الله اعرافی» میبد برگزار شد، طی سخنانی با استناد به آیه ۱۳ سوره «حجرات»، تقوا را اولین معیار برتری انسان‌ها نسبت به هم از دیدگاه قرآن کریم خواند و اظهار داشت: هرکس با تقواتر است، درجه او بیشتر است.

وی جهاد در راه خدا را معیار دیگر فضیلت انسان‌ها دانست و گفت: آن‌قدر جهاد در نزد خدا عزیز است که به گرد و غبار پای اسب‌های مجاهدان فی سبیل الله قسم یاد کرده است.

امام جمعه اردکان علم‌آموزی را نیز یکی دیگر از معیار‌های برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر بیان کرد و افزود: با توجه به روایت و آیه‌های قرآنی، ریشه و اساس همه خوبی‌ها علم‌آموزی و ریشه همه بدی‌ها جهل است و انسان باید امور مادی را رها کند تا به علم به‌عنوان کلید گنج دنیا دست یابد.

حجت‌الاسلام شاکر افزود: همه این معیار‌ها در سرلشکر فیروزآبادی جمع بوده و ایشان اهل تقوا، علم و جهاد در راه خدا بود و ما همه باید قدرشناس کسانی مانند این شخصیت جهادی باشیم.

امام جمعه اردکان با بیان اینکه سرلشکر فیروزآبادی در هشت سال دفاع مقدس در سمت‌هایی، چون جانشین نخست‌وزیر وقت در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین به زمین مشغول فعالیت بود، افزود: وی پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، بنا بر تصمیم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار