جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در «یزد» برگزار شد

جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با حضور «طالبی» استاندار یزد و سرهنگ «زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ - 11September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یزد، «محمد رستگاری» فرماندار یزد، حجت الاسلام «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان دستگاه ها در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

سرهنگ زارع در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، از حمایت‌های استانداری یزد در مجموعه اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکر کرد و اظهار داشت: در حوزه شهدای گمنام و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان، دو یادمانی است که بعد از چندین سال از تدفین شهدای آنها گذشته است و هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: یادمان شهدای گمنام مبارکه شهرستان بافق و یادمان شهدای گمنام ندوشن دو مجموعه ای هستند که کارهای عمرانی آن در حال انجام است ولی هنوز تکمیل نشده است.

زارع ادامه داد: با پیگیری‌هایی که با سازمان مدیریت، بودجه و برنامه‌ریزی استان صورت گرفته است و حمایت هایی که این سازمان داشتند و بودجه ای را در اختیار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد برای پیگیری کتاب‌ها قرار دادند، اقدامات لازم برای تدوین و چاپ کتب حوزه دفاع مقدس صورت گرفت و گزارش آن ها ارسال خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با اشاره به اقدامات خوبی که در راستای برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید یزد در رابطه با چاپ کتاب صورت گرفت و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت افزود: با اینکه 6 ماه از سال گذشته است، ۵۰ درصد کتاب‌هایی که باید در طول سال چاپ می شده، تدوین و چاپ شده است.

وی اذعان داشت: مهمترین مسئله، بحث تجهیز و نگهداری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد یکی از ارگانهایی است که همیشه این مجموعه را همراهی کردند، مرکز صدا و سیمای استان یزد کارهای بسیار ارزشمندی را در حوزه دفاع مقدس آماده کرده‌اند و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد نیز همیشه پای کار بوده و هستند.

وی با اشاره به تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که سال گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و به صورت تصویری برگزار شد افزود: در سال جدید با حضور ریاست محترم جمهوری این برنامه اجرا خواهد شد.

زارع افزود: جلساتی توسط فرمانداران شهرستان استان برای تشکیل ستاد تجلیل از پیشکسوتان برگزار شده و گزارشات آن نیز آماده شده است، مثل «اشکذر»، «خاتم» و شهرستان «یزد».

وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور، دانشگاه علوم پزشکی یزد میزبان کنگره شهداست ادامه داد: در تاریخ ۳۰ شهریور از ساعت ۹ صبح به صورت تصویری و همزمان با سراسر کشور برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سرهنگ زارع از اجرای برنامه ویژه تجلیل از رزمندگان در هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد خبر داد و افزود: برگزاری کنگره شهدای یزد در سال گذشته یکی از کارهای ماندگاری در استان و کشور بود که با حمایت خوب و ارزشمند مسئولین اتفاق افتاد و آبرویی برای استان بود و تا سال‌های سال زبانزد و مورد اشاره است.

در این جلسه هریک از اعضا به ارائه پیشنهادات و اقدامات صورت گرفته در رابطه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداختند.

آیین ملی تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در ۳۱ شهریور سال جاری که با سخنرانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار