پدر شهید «اسماعیل خانزاده»:

بعد از شهادت روح‌الله، اسماعیل هم هوایی شد!

خانزاده گفت: اسماعیل مسئول دفتر شهید «روح الله سلطانی» بود و بعد از شهادت ایشان، حال و هوای اسماعیل هم تغییر کرد و برای دفاع از حرم رفت.
کد خبر: ۴۷۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ - 11September 2021

بعد از شهادت روح الله، اسماعیل هم هوایی شد!به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «اسماعیل خانزاده» در سن ۳۱ سالگی در تاریخ  ۹۴/۹/۲۹ همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری بازدهمین اختر تابناک امامت در منطقه حلب سوریه در درگیری با اشرار داعش به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید دوم دی ۱۳۹۴ در زادگاهش روستای زنگی‌کلای سرخ‌رود محمودآباد خاکسپاری شد.

«حسن خانزاده» پدر شهید «اسماعیل خانزاده» به ذکر روایتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: هر پنج‌شنبه به دیدار علامه حسن‌زاده آملی می‌رفت، اگر فرصت دیدار میسر نمی‌شد، حتماً آن روز به مزار مادر این عالم فرزانه که در روستای «اهلم» محمودآباد است، می‌رفت.

اسماعیل خادم افتخاری آستانه مقدس امامزاده عبدالله (ع) آمل بود. در ماه محرم وقتی عزاداران اباعبدالله (ع) می‌خواستند وارد امامزاده ابراهیم (ع) (که دقیقا روبروی منزل‌شان بود) بشوند او با تشت آب، جلوی در می‌نشست و پای عزاداران را می‌شست.

یک روز یکی از مسئولان کمیته امداد نامه‌ای به من داد و گفت: «اینو به آقا اسماعیل بدید!» متوجه شدم که از واحد ایتام کمیته امداد است. وقتی نامه را به اسماعیل دادم، گفت: «بابا! از این اتفاق فقط خدا خبر داشت و من و کمیته امداد الان که شما مطلع شدید خواهش می‌کنم دیگه نفر پنجمی در کار نباشد به کسی نگید!»

اسماعیل مسئول دفتر شهید «روح الله سلطانی» بود و بعد از شهادت ایشان، حال و هوای اسماعیل هم تغییر کرد. در مراسم شهید سلطانی گفت: «روح الله به من قول داده بود تا پایان خدمت هر جا میره، مرا هم با خودش ببره، حالا منتظرم ببینم که به وعده‌اش عمل می‌کنه یا نه!»

برای اولین و آخرین بار او در ۱۱ آذر ۱۳۹۴ برای دفاع از حرم رفت و بعد از گذشت هجده روز حضور در جبهه‌های نبرد در ۲۹ آذر شهید شد، درست شش ماه بعد از شهادت آقا روح‌الله.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها