مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان:

یادواره رادیویی شهدای «عملیات انصار» برگزار می‌شود

برخوردار گفت: نخستین یادواره رادیویی شهدای عملیات انصار در جزیره مجنون امروز (شنبه) بعد از اذان مغرب از شبکه رادیویی همدان پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ - 11September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، نخستین یادواره رادیویی شهدای عملیات انصار در جزیره مجنون امروز (شنبه) بعد از اذان مغرب از شبکه رادیویی همدان پخش می شود.

«محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان، با بیان اینکه این یادواره همزمان با سالگرد این عملیات با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان پخش می شود اظهار داشت: هدف از پخش این یادواره رادیویی بزرگداشت حماسه دلاورمردان رزمنده استان همدان در عملیات جزیره مجنون موسوم به «انصار» و گرامیداشت نام و یاد شهدای این حماسه به ویژه شهدای گردان تخریب لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) است.

وی با اشاره به نقش رزمندگان استان همدان در جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) در قالب گردان‌های «۱۵۴حضرت علی‌اکبر (ع)»، «۱۵۶ حضرت حربن ریاحی»، «تخریب»، «غواصی» و «اطلاعات و عملیات» در عملیات انصار موجب انهدام «تیپ ۴۸ پیاده» دشمن بعثی صهیونیستی عراق و همچنین ناکام گذاشتن طرح اتصال پد غربی جزیره جنوبی خیبر به «پد الهویدی» توسط ارتش عراق در منطقه شدند.

برخوردار ادامه داد: در صورت اجرای این طرح دشمن (اتصال پد الهویدی به پد غربی)، جزایر شمالی و جنوبی در محاصره دشمن قرار گرفته و سقوط مواضع نیروهای خودی را به دنبال داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه یاد عملیات فخر انگیز «انصار» در ۲۰ شهریور سال ۶۵ در ذهن رزمندگان مجاهد همدان برای همیشه ماندگار است اضافه کرد: در این روز رزمندگان استان همدان در قالب لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) به ویژه گردان های ۱۵۴ و ۱۵۶ و انجام عملیات پیروزمندانه انصار در ۲۰ شهریور ماه ۱۳۶۵ حماسه ای فراموش نشدنی خلق کردند.

۲۰ شهریور مصادف است با سالروز عملیات لشکر انصار الحسین (ع) در جزیره مجنون در سال ۱۳۶۵ که این عملیات نقش مهمی در دفاع از جزیره مجنون و سرنوشت جبهه‌های جنوب داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار