استاندار یزد در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای آشنایی نسل جوان اجرا شود

«طالبی» گفت: باید کارهایی انجام دهیم که جمعیت نوجوان و جوان ما را تحت پوشش قرار دهد و گاهی برنامه‌ریزی برای خود ماست که آن زمان حضور داشتیم و کمتر توجه می‌کنیم که چقدر می‌تواند این برنامه برای سایر گروه جمعیت به ویژه نسل جوان و نوجوان که با فرهنگ دفاع مقدس آن زمان آشنا شوند مفید باشد.
کد خبر: ۴۷۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ - 11September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدعلی طالبی» استاندار یزد در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، که با حضور سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یزد، «محمد رستگاری» فرماندار یزد، حجت الاسلام «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان دستگاه‌ها در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و قهرمانی‌های رزمندگان جبهه حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: گاهی در تدوین برنامه‌ها فراموش می‌شود چه رسالتی در مقابل چه گروهی از جمعیت به عهده ماست. امروزه در بحث دفاع مقدس و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به خود یادآوری کنیم که نصف جمعیت ما کسانی هستند که بعد از جنگ متولد شدند و هیچ احساسی از جنگ واقعی نداشتند.

طالبی عنوان کرد: باید کارهایی انجام دهیم که جمعیت نوجوان و جوان ما را تحت پوشش قرار دهد و گاهی برنامه‌ریزی برای خود ما است که آن زمان حضور داشتیم و کمتر توجه می‌کنیم که چقدر می‌تواند این برنامه برای سایر گروه جمعیت به ویژه نسل جوان و نوجوان که با فرهنگ دفاع مقدس آن زمان آشنا شوند مفید باشد.

وی ادامه داد: این موضوع را بارها من در جلسات تکرار کردم و متاسفم که می‌گویم باز هم کمتر در دستگاهی برنامه‌ها به سمتی می‌رود که گروهی که کمتر با این مفاهیم هستند را در برمی‌گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه چون حس نوستالژیکی به دفاع مقدس داریم دوست داریم برنامه‌ها به سمت تجلیل و دادن هدیه باشد افزود: این موضوع باعث می‌شود زمان را از دست بدهیم و هزینه‌ای بیهوده کینم و نتیجه‌ای که می‌خواهیم حاصل نشود.

وی افزود: پاسداشت رزمندگان و پیشکسوتان را می‌توان با برنامه‌هایی خلاقانه اجرا کرد، نباید صرفا با برگزاری یک مراسم و دادن هدیه باشد و شأن دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگران ما به این نیست که نگاه این چنینی داشته باشبم و در حقیقت نیارمند این هستیم که با تدوین برنامه‌های جذاب و تجلیل شایسته از این ایثارگری‌ها و در طول سال پاسدار این ارزش‌ها باشیم و ترویج دهنده این ارزش‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه انشالله این برنامه‌ها با شکوه در مرکز استان برگزار شود ادامه داد: سخت‌ترین شرایط بودجه جاری را طی این سال‌ها، شهرستان‌ها و استانداری دنبال می‌کند ولی هرکاری از دستشان بربیاید انجام خواهند داد.

استاندار یزد پیشنهاد تشکیل اتاق فکر و گروهی که بتوانند تدوین کننده برنامه خوب باشند را داد و افزود: این برنامه‌ها می‌تواند مورد حمایت صنعت و معدن استان نیز قرار بگیرد و نیازمند این هستیم که چه گروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط در صحنه باشند و مجموعه‌ای از پیشنهادات و برنامه‌ها را داشته باشیم که با حمایت دولت و نهادها اجرا کنیم. قطعا استقبال خوبی از بخش خصوصی خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار