استاندار ویژه خوزستان:

نباید تنها به یک هفته برای بزرگداشت حماسه‌های دفاع مقدس بسنده کرد

خلیلیان انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را یک ضرورت دائمی دانست و گفت: نباید تنها به یک هفته برای بزرگداشت این همه حماسه و جهاد بسنده کرد بلکه باید در تمام طول سال جهت انتقال غنی حوزه دفاع مقدس برنامه داشت.
کد خبر: ۴۷۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ - 11September 2021

نباید تنها به یک هفته برای بزرگداشت حماسه های دفاع مقدس بسنده کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان و ستاد استانی گرامی داشت هفته دفاع مقدس امروز با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، مدیران کمیته های مختلف و دیگر اعضا در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان برگزار شد.

«صادق خلیلیان» استاندار ویژه خوزستان در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس منشا آثار بزرگی در کشور بود و نظام جمهوری اسلامی را از هجوم دشمنان حفظ و پایه های آن را مستحکم کرد.

وی افزود: بنابراین ما بایستی برای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  همت بگماریم تا مردم را هرچه بیشتر با این ارزش ها آشنا کنیم و نیز این پیام را به نسل آینده منتقل کرده و مانع ایجاد خلا بین نسلی شویم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دفاع مقدس سبب شد تا انقلاب ما حفظ شود، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه اصول و آرمان هایی است که براساس آن باید کشور را مدیریت کنیم چراکه این اصول را مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) تبیین کردند.

وی انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را یک ضرورت دائمی دانست و متذکر شد: نباید تنها به یک هفته برای بزرگداشت این همه حماسه و جهاد بسنده کرد بلکه باید در تمام طول سال جهت انتقال غنی حوزه دفاع مقدس برنامه داشت.

پیش از استاندار، نیز سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گزارشی از وضعیت مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس استان ارائه داد و گفت: خبر خوشایندی برای پایتخت دفاع مقدس کشور نیست که موزه دفاع مقدس مرکز استانش بعد از این همه سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان همچنین از برنامه ریزی برای انجام و تولید محتواهایی متفاوت برای هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و بیان داشت: توجه به نسل نوجوان و جوان استان و کشور، استفاده بهینه از رسانه ها و فضای مجازی به خصوص صداوسیمای مرکز خوزستان و آبادان و کیفیت بخشی به برنامه های حوزه های مختلف از جمله راهبردهایی است که برای امسال در نظر گرفته ایم.

سردار مرادحاجتی همچنینن از نبود مبلمان شهری و استانی مرتبط با حماسه های مردم خوزستان گلایه کرد و افزود: وقتی میلیون ها نفر زائر راهیان نور و عمدتا نسل جوان وارد خوزستان می شوند حداقل انتظار این است که در دروازه های ورودی استان و شهر اهواز، آثار و نشانه هایی یادگار مانده از دوران دفاع مقدس را ببینند.

در ادامه نشست نیز اعضا حاضر در جلسه پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار