فرمانده سپاه ناحیه بردسکن خبر داد؛

راه‌اندازی «ایستگاه سلامت» در هفته دفاع مقدس

سرهنگ «جنیدی» گفت: به‌منظور مهار ویروس کرونا، با هماهنگی‌هایی که با هیئات مذهبی و مساجد صورت گرفته مقرر شده در هفته دفاع مقدس ایستگاه‌ سلامت با هدف تذکر لسانی، تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا و توزیع ماسک در سطح شهر بردسکن راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۴۷۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ - 12September 2021

سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بردسکن اظهار داشت: احیای طرح شهید سلیمانی یک هدف را دنبال می‌کند و آن استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ در جهت مقابله و ریشه‌کنی ویروس کرونا است.

وی با اشاره فعالیت‌های قرارگاه سردار دل‌ها در سپاه و پایگاه‌های بسیج گفت: کارکنان سپاه ناحیه بردسکن و بسیجیان در سطح شهر و روستاها بسیج شده‌اند و با تشکیل تیم‌هایی در روستاهای حوزه مأموریتی خود حضور پیدا کرده و ضمن ارزیابی آخرین اقدامات صورت گرفته برای مهار کرونا، موانعی را که در مسیر ارائه خدمات درمانی وجود دارد احصا تا جلساتی که به‌صورت هفتگی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان برگزار می‌شود تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات اتخاذ شود.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن خاطر نشان کرد: سه قرارگاه جهت مقابله با کرونا ذیل سپاه امام رضا (ع) در فرمانداری، شبکه بهداشت و سپاه شهرستان فعال شده‌اند که می‌طلبد همه دستگاه‌ها با توجه به مأموریت ابلاغ شده از سوی فرمانداری، مجدانه وظایف محوله را به انجام برسانند تا به زودی شاهد ریشه‌کنی ویروس کرونا در شهرستان و بالطبع آن در استان و کشور باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن به اقدامات هیأت فاطمیون در راستای مقابله با کرونا اشاره کرد و عنوان داشت: این مجموعه فرهنگی پیگیر است تا هر یک از هيأت‌های مذهبی شهرستان حداقل ۲ دستگاه کپسول اکسیژن را برای مبتلایان به کرونا تهیه کنند و با تأمین بسته‌های معیشتی، از کادر درمانی که در ذیل قرارگاه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی انجام وظیفه می‌کنند پشتیبانی شود.

وی نقش هیئات مذهبی را در پشتیبانی از کادر درمان مهم دانست و تصریح کرد: به مرور هيأت‌های عزاداری با استقرار ایستگاه سلامت در داخل شهر و مسیرهای تعیین شده همچون مقطعی که طرح شهید سلیمانی آغاز شده بود نقش ایفا می‌کنند با این تفاوت که این بار به شکل ویژه‌ای وارد صحنه خواهند شد.

جنیدی با اعلام اینکه در ایستگاه سلامت ضمن تذکر لسانی و تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا، ماسک توزیع می‌شود، ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، با هماهنگی‌هایی که با بیش از ۱۸ هيأت و هيأت‌امنای مساجد مرکز شهر صورت گرفته مقرر شده تا به مرور ایستگاه‌های سلامت را در سطح شهر دایر کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی با همکاری همه دستگاه‌ها و ساختارها از جمله دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید پیش‌بینی شده است. با توجه به عدم برگزاری اجتماعات گسترده بنا شده در هفته دفاع مقدس هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان از پیشکسوتان جهاد و مقاومت خود در اداره تجلیل کنند.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با رژه موتوری یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در شهرستان از کنار یادمان شهدای گمنام در بوستان حضرت ولیعصر (عج) آغاز خواهد شد و مراسم اختتامیه این برنامه‌ها با تجلیل از کادر درمان و روسای هیئات در جوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها