هادی سیاسی سپاه شهرستان بوئین زهرا:

قیام امام حسین (ع) حرکتی اندیشه‌ساز است

حجت‌الاسلام «چگینی» گفت: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا، اگر چه در نگاه ابتدایی یک حادثه بود اما در نگاه عمیق و بنیادی، یک حرکت اندیشه‌ساز است.
کد خبر: ۴۷۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 12September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «علی چگینی» هادی سیاسی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا صبح امروز در گردهمایی بصیرتی ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرا، به خصوصیات مومن واقعی اشاره کرد و اظهار داشت: مومن واقعی کسی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و به دل تهدیدها بزند و بلا و مصیبت را با دل و جان پذیرا باشد.

وی افزود: بلاهایی را که انسان در دنیا به آنها مبتلا می شود، در حقیقت کفاره گناهان او محسوب می شود. بلایی که انسان را متوجه خدا کند، رحمت است و کسی که در دنیا، رنج و بلا نبیند، از رحمت خدا به دور است. از سوی دیگر، نعمت و نقمت های خداوند جزء امور نسبی است، اگر در برابر نعمت ها، عکس العمل نامناسب داشته باشیم، این نعمت تبدیل به نقمت می شود، ولی اگر در برابر نقمت و بلاها، عکس العمل مناسب داشته باشیم، این نقمت و تهدیدها تبدیل به فرصت می شوند.

چگینی، اسلام را زنده شده به قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: هدف نهضت حسینی بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح اسلام بود، آن هم در زمانی که شرایط و زمینه جهالت، ظلم و استبداد، خیانت و انحراف در جامعه آماده بود. درس بزرگ ماجرای عاشورا، این بود که تا قبل از شروع قیام امام حسین (ع) خواص حاضر نبودند علیه انحراف و ظلم اموی قدمی بردارند و قیام کنند، اما بعد از قیام امام حسین (ع) این روحیه زنده شد، بنابراین، اسلام زنده شده قیام امام حسین (ع) است.

هادی سیاسی ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرادر پایان سخنان خود، قیام امام حسین (ع) را یک حرکت اندیشه ساز معرفی کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا اگر چه در نگاه ابتدایی یک حادثه بود، اما در نگاه عمیق و بنیادی، یک حرکت اندیشه ساز که در طول تاریخ، هم در حفظ و ماندگاری اسلام و دفع انحرافات و تحریفات از آن و هم در احیاگری اسلامی، اثر بسیار تعیین کننده ای داشته است، بر این اساس، این قیام را باید مکتبی دانست که در آن، هدف اصلی، حفظ جوهره و ماهیت اصیل اسلام در برابر تحریف های زمانه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار