شهید «مرتضی امینی آزاد»:

آنچه را كه از قدرت و منزلت شما می‌كاهد بر زبان نياوريد

شهید «مرتضی امینی آزاد» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: اگر مى‌خواهيد در مقام و عظمت شما خللى وارد نشود هيچگاه زبان به شكايت نگشایيد كه مطمئن هستم كه نمى‌گشایيد و آنچه را كه از قدرت و منزلت الهى شما می‌كاهد بر زبان نياوريد.
کد خبر: ۴۷۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳ - 17September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد شهدا، عده کثیری از شهدای بزرگوار عملیات «محرم» هستند. «مرتضی امینی آزاد» از جمله این شهداست که در سن 25 سالگی در عملیات «محرم» در منطقه «ارتفاعات حمرین - موسیان» از خاک به افلاک پر کشید.

زندگی نامه مرضی امینی آزاد:

شهید مرتضی امین‌آزاد، روستازاده‌ای بود که در هجدهم آذر سال 1336 در «مأمونیه» از توابع شهرستان «ساوه» دیده به جهان گشود، خلیلی دیگر از رهروان خلیل‌الله بت شکن تبر به دستی بود که در ظلمت و سیاهی بت‌های زشت نفس و شیطانی را شکست و اقتدا به خلیل زمان خویش نمود. با وقار با هیبتی که هیبت دشمنان خرد نمود و حقارت و ذلت را تن پوش دائمی‌شان ساخت.

شهید مرتضی امین‌آزاد، سربازی دیگر از جمله سربازان راه یافته در مکتب روح‌الله و رادمردی دیگر از زمره رادمردان نیک‌اندیش خوش مرام، از جمله آنانی که به مروت و مرام و مردانگی در نبرد میان حق و باطل راه‌های صعب‌العبور را هموار و عبور از جاده وصال را ممکن ساخت. جوان مرد عاشق پیشه‌ای که تاب و توان به تیر مژگان دوست، ز دست بداد و با تاب گیسویش گرفتار پیچ و تاب دیگری گشت.

در رشته تحصیلی علوم تجربی دیپلم گرفت، دوران جوانی و نوجوانی‌اش را در روستا گذراند و امیدی بود برای مردم روستا، هر کس کاری به او می‌سپرد به درستی انجام می‌داد و در کار مردم کوتاهی نمی‌کرد.

کارمند شرکت لاستیک‌سازی پارس شد تا از این طریق امرار معاش و کسب روزی کند. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی وارد میدان جنگ شد و حدود دو ماه و ده روز در جبهه بود که این بودن در هفدهم آبان ماه سال 1361 با شهادش به پایان رسید. مرتضی بسیجی گردان ولی‌عصر (عج) از لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) بود و در عملیات «محرم» و در منطقه عملیاتی «عین‌خوش» بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در مأمونیه در کنار دیگر شهدای این خطه و دوستان و همرزمان شهیدش به خاک سپردند تا آرام گیرد و آرامشی برای اهالی آن منطقه از ایران زمین باشد و ستاره‌ای درخشان تا با نگاه به او و مزار شریفش راه را پیدا کنند و به بیراهه نروند.

مصيبت وسختي‌ها  تمام شدنى است و پاداش اين جانفشانى‌ها  نعمت بى‌پايان خداوندى است

وصیت نامه شهید مرتضی امینی آزاد:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

« وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» آل عمران،169

با سلام و درود بیكران بر امام زمان (عج) و نایب بر حقش حضرت آيت‌الله خمينى و درود به خانواده ارجمند و گراميم، بالأخص به مادرم كه چنين فرزندى را در دامان خود پرورانيده و در راه خدا و مكتب اسلام تقديم نمود.

مادرم، اگر خداى عز و جل لياقت شهادت را نصيب فرزندت كرد و ما را از شما گرفت، نبايد هيچ ناراحت شوى چون اين مصيبت و سختی‌ها زود گذر و تمام شدنى است ولى به پاداش اين جانفشانى‌ها و فداكارى‌ها به نعمت بى‌پايان خداوندى خواهيد رسيد.

 گر مى‌خواهيد در مقام و عظمت شما خللى وارد نشود هيچگاه زبان به شكايت نگشایيد كه مطمئن هستم كه نمى‌گشایيد و آنچه را كه از قدرت و منزلت الهى شما می‌كاهد بر زبان نياوريد.

در خاتمه پيام را به امت حزب‌الله و شهيدپرور ايران كه ياران امام خمينى بت شكن هستند، برسانيد و بهشان نويد دهيد دل قوى داريد كه قادر يكتا پشتيبان و نگهبان شماست و تنها اوست كه شما را از شر دشمنان نجات می‌بخشد و عاقبت شما را به خير می‌گرداند و دشمنان شما را كه در رديف اول آن‌ها منافقين هستند به عذابى و شكستى دچار می‌گرداند. خداوند همگى شما را از مقربين درگاهش قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار