مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان تأکید کرد؛

ضرورت تکمیل و بازسازی اساسی یادمان‌های شهدای گمنام سنندج

سردار «مالکی» با بیان اینکه ۱۳ شهید گمنام در شهرستان سنندج خاکسپاری شده‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم با تکمیل و بازسازی اساسی این یادمان‌ها، از برکات معنوی شهدا که جان خود را فدای کشور و انقلاب اسلامی کردند، بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 13September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با «علی نظری» فرماندار سنندج، با تأکید بر ضرورت ترمیم و بازسازی یادمان شهدای گمنام آرامیده در باشگاه افسران، اظهار داشت: «باشگاه افسران» یکی از نقاط حماسی و یادمان دوران هشت سال دفاع مقدس و یکی از نماد‌های مقاومت و ایستادگی پیشمرگان مسلمان کُرد در شهرستان سنندج است که پنج شهید گمنام در آن آرامیده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۳ شهید گمنام در شهرستان سنندج خاکسپاری شده‌اند، یادآور شد: پس از تشکیل جلسه‌ای به ریاست فرماندار سنندج و با حضور هیئت امنای یادمان‌های این شهدا، امیدواریم بتوانیم با تکمیل و بازسازی اساسی این یادمان‌ها، از برکات معنوی شهدا که جان خود را فدای کشور و انقلاب اسلامی کردند، بهره‌مند شویم.

سردار مالکی افزود: وجود یادمان‌های دفاع مقدس در تداوم روحیه ایثار و شهادت‌طلبی علی‌الخصوص در میان دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود.

ضرورت تکمیل و بازسازی اساسی یادمان‌های شهدای گمنام سنندج

وی یادآور شد: یادمان‌های شهدا افتخار هر شهرستان از لحاظ فرهنگی و نیاز منطقه هستند و امیدواریم برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام تخصیص بودجه و اعتباری در نظر گرفته شود؛ چراکه یادمان‌های شهدا در سراسر کشور در این زمینه از ما جلوتر هستند و استان کردستان عقب‌تر از سایر استان‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به برگزاری برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس در استان، به‌ویژه همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس همچون سنوات گذشته از ۳۱ شهریور آغاز می‌شوند؛ اما این برنامه‌ها در سال جاری به‌دلیل شرایط شیوع کرونا بیشتر در بستر فضای مجازی برگزار می‌شوند.

وی تأکید کرد: در راستای برگزاری آیین ملی تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، ۶ هزار و ۷۶۵ پیشکسوت دفاع مقدس استان کردستان تجلیل خواهند شد که با توجه به شرایط شیوع کرونا، تنها ۴۱ نفر از آن‌ها به‌صورت نمادین در یک مراسم تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار