نماینده مردم در مجلس:

دشمنان نمی‌خواهند ایران و عراق ارتباط صمیمانه‌ای داشته باشند

عباس‌زاده مشکینی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات در عراق و توسعه اقتصادی و امنیت این کشور تلاش بسیار کرده و کمک می‌کند، اما دشمنان دو کشور نمی‌خواهند که ایران و عراق ارتباط صمیمانه‌ای باهم داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ - 13September 2021

دشمنان نمی‌خواهند ایران و عراق ارتباط صمیمانه‌ای داشته باشند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده» مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران، اظهار داشت: ایران و عراق اشتراکات فروانی با یکدیگر دارند، جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات در عراق و توسعه اقتصادی و امنیت این کشور تلاش بسیار کرده و کمک می‌کند، اما دشمنان دو کشور نمی‌خواهند که ایران و عراق ارتباط صمیمانه‌ای باهم داشته باشند یا دنبال روابطی باشند که منافع منطقه و هر دو کشور را تأمین کند، از این رو شیطنت‌هایی را انجام می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: این شیطنت‌ها را باید شناخت و مدیریت کرد. تروریست‌ها و متجاوزین نباید از خاک ایران و عراق علیه این کشور‌ها سوءاستفاده کنند و هیچ تهدیدی نباید از سوی عراق، ایران را هدف قرار دهد یا بالعکس.

وی افزود: عراق بعد از ترک نیرو‌های آمریکایی بر روی سکوی توسعه قرار گرفته است و جمهوری اسلامی ایران بیشترین کمک را می‌تواند در این شرایط به همسایه خود کند. در سفر نخست وزیر عراق نیز مسائل مشترک و موانع توسعه روابط دو کشور مطرح و پیگیری شد.

عباس زاده مشکینی عنوان کرد: در صورتی که نخست وزیر عراق از طرف کشور ثالثی، پیامی برای جمهوری اسلامی ایران داشته، پاسخ متناسب با پیام را دریافت خواهند کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار