رئیس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع:

مردم با اطمینان «فخرا» را تزریق کنند

الله‌ورن گفت: نتایج نشان داد واکسن «فخرا» در فاز اول و دوم عوارض جدی نداشته و مردم با اطمینان می‌توانند آن را تزریق کنند.
کد خبر: ۴۷۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 13September 2021

مردم با اطمینان «فخرا» را تزریق نمایندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، رضا الله‌ورن رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، در حاشیه مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا، اظهار داشت: در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.

وی افزود: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا به زودی به پایان خواهد رسید و پیرو اعلام و موافقت وزیر بهداشت، مجوز اضطراری واکسن فخرا از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن‌های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.

 اله ورن تصریح کرد: در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹ آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.

وی پس از تزریق واکسن فخرا تأکید کرد: تمامی واکسن‌های ساخت داخل و به ویژه واکسن فخرا از اثر بخشی و ایمن سازی بالایی برخوردارند و نتایج نشان داد این واکسن در فاز اول و دوم عوارض جدی‌ای نداشته و مردم با اطمینان «فخرا» را تزریق کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار