سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تصویب کلیات ۴ آیین‌نامه‌ی اداره موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه‌آرایی موزه مقاومت در دستور کار است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تشریح جزئیات هشتمین نشست هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اعضای هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کلیات چهار آیین‌نامه‌ای که در اداره این موزه مؤثر است، را تصویب کردند.
کد خبر: ۴۷۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ - 13September 2021

سردار کارگرسردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه هشتمین نشست هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص این نشست اظهار داشت: هشتمین نشست هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ریاست سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه شهردار جدید تهران نیز برای نخستین بار حضور داشت که همکاری و تعامل سیار مطلوبی برقرار شد.

سردار کارگر افزود: در این نشست گزارشی از مصوبات گذشته ارائه شد که به جز یک مورد تمامی مصوبات گذشته هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست پنج دستور جلسه داشتیم که یک مورد بحث متمم بودجه برای سال ۱۴۰۰ بود که طی آن مقرر شد تا این کار انجام شود و آقای ذاکانی نیز به‌عنوان شهردار تهران در جلسه وعده دادند که یک تیم کارشناسی را جهت ساماندهی این موضوع اعزام کنند؛ چراکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیاز به در نظر گرفتن استهلاک و حفظ و نگهداری تجهیزات دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: ما ۴ آیین‌نامه داشتیم که هر یک از این آیین‌نامه‌ها در اداره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موثر بود که کلیات این آیین‌نامه‌ها در نشست امروز تصویب شد و مقرر شد اگر در یک ماه آینده اعضای هیأت امنا نسبت به این آیین‌نامه‌ها اصلاح شکلی دارند، عنوان کنند که اصلاحات انجام شود و اگر اشکال ماهوی دارد و نیازمند تغییرات گسترده است، قرار بر این شد تا در شورای هماهنگی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این خصوص تصمیم گیری نهایی انجام شود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ریاست شهردار تهران و نایب رئیسی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل می‌شود، افزود: مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاون اقتصادی و مالی و همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به انضمام رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آن جلسه حضور داشته و نسبت به موارد تصمیم گیری می‌کنند.

سردار کارگر افزود: همچنین در این نشست یک پیشنهاد اساسی در خصوص توسعه و تکمیل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داده شد که مقرر شد در طول سه سال آینده انجام شود که پیش‌بینی بودجه‌ای لازم هم برای آن در نظر گرفته شده بود و شهردار تهران نظرشان بر این بود که کلیات این طرح تصویب شود و در خصوص عدد بودجه در همان شورای هماهنگی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و معاون شهرسازی به همراه مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این رابطه کار کنند و کار کارشناسی شده را در همان شورای هماهنگی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه کرده و راجع به آن تصمیم گیری کنند. تا ان شالله در سال ۱۴۰۴ این اقدامات به منصه ظهور برسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: به دنبال آن هستیم تا بخش موزه زنان تکمیل شود؛ همچنین کار موزه آرایی موزه مقاومت انجام پذیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تهران، گفت: یک بخش موزه‌ای برای تهران در نظر گرفته‌ایم که باید حتما به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها