فرمانده سپاه ناحیه خلیل‌آباد:

جمهوری اسلامی در دفاع مقدس معادلات نظام سلطه را به چالش کشید

سرهنگ «فتوحی» گفت: قدرت‌های استکباری دنیا در جنگ تحمیلی با حمایت از عراق و نیز دامن‌زدن به اختلافات داخلی سعی داشتند در مقابل انقلاب اسلامی قرار گیرند اما حضور ایمانی و اعتقادی جوانان و ملت ایران تمام معادلات دشمنان را بر هم زد و به چالش کشید.
کد خبر: ۴۷۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ - 13September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «ابوالفضل فتوحی» فرمانده سپاه ناحیه خلیل‌آباد امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌های مردان بی‌ادعا و بی‌نشانی است که همه هستی خود را فدای عزت و سربلندی انقلاب اسلامی کردند، از این‌ رو تبیین و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای کشور یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس آزمون بزرگ سرافرازی ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری دنیا در جنگ تحمیلی با حمایت از عراق و نیز دامن‌زدن به اختلافات داخلی سعی داشتند در مقابل انقلاب اسلامی قرار گیرند اما حضور ایمانی و اعتقادی جوانان و ملت ایران تمام معادلات دشمنان را بر هم زد و به چالش کشید.

فرمانده سپاه ناحیه خلیل‌آباد تصریح کرد: ملت ایران در یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های معاصر با کمترین امکانات و تنها باتکیه‌ بر ایمان و اعتقاد در مقابل دشمنان ایستادند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

فتوحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خلیل‌آباد، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا، برگزاری ویژه‌برنامه آبروی محله، ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان، عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، برگزاری اردوهای جهادی، حضور در نماز جمعه، فراخوان بسیجیان، تجلیل از کادر پزشکی و برگزاری جلسات بصیرتی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت چهل‌و یکمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان خلیل‌آباد است.

اربعین حسینی تقویت‌کننده پیوند دفاع مقدس و شور حسینی

ابراهیم قاسم‌پور فرماندار شهرستان خلیل‌آباد نیز در این نشست بیان داشت: امروز فرهنگ دفاع مقدس به یک الگو در برابر دشمنان تبدیل شده و وظیفه نسل جوان برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس خطیر و حساس است زیرا به فرمودهٔ رهبر معظم انقلاب اسلامی، دست‌های تحریف‌گر دشمن برای مخدوش کردن دفاع مقدس در کمین است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دارای جایگاه ویژه‌ای است و یادآور رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهدایی است که عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های خاورمیانه بود که نیروهای مسلح در کنار بسیجیان، زیر پرچم انقلاب اسلامی خون خود را درهم آمیختند و حماسه‌ها آفریدند که این افتخارآفرینی عزت و سربلندی نظام اسلامی را به‌همراه داشت.

فرماندار خلیل‌آباد ادامه داد: تقارن اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس می‌تواند پیوند ناگسستنی شور حسینی و دفاع از ارزش‌ها را تقویت کند و باعث بازتعریف اساس و بنیان این دفاع مقدس شود.

وی افزود: بی‌تردید دفاع مقدس و ارزش‌های آن یکی از عوامل اصلی پایداری انقلاب اسلامی علیرغم تمام توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بوده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه امسال آذین‌بندی و زیباسازی چهره شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس باید جلوه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: برگزاری رژه موتوری، نمایشگاه عکس دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت از جمله برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان خلیل‌آباد خواهد بود.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکيد بر اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌عنوان اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در راستای هر چه باشکوه برگزار شدن این مناسبت ملی با سپاه ناحیه شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها