معاون توسعه و مشارکت‌های کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

راه‌اندازی مراکز تخصصی «سرپناه» در راستای تامین مسکن نیازمندان

عسگریان با اشاره به فعالیت ۷۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور گفت: مرکز نیکوکاری تخصصی «سرپناه» با همکاری کمیته امداد در زمینه تامین مسکن خانواده‌های محروم مشغول به فعالیت است.
کد خبر: ۴۷۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۳ - 14September 2021

راه‌اندازی مراکز تخصصی «سرپناه» در راستای تامین مسکن نیازمندانعلیرضا عسگریان معاون توسعه و مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه هم‌اکنون هفت هزار و ۸۹۵ مزکر نیکوکاری در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد ۷۰۰ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در حوزه‎‌های مختلف در حال کمک‌رسانی به نیازمندان هستند.

وی افزود: مرکز نیکوکاری تخصصی «سرپناه» با همکاری کمیته امداد در زمینه تامین مسکن خانواده‌های محروم مشغول به فعالیت است و همچنین مراکز نیکوکاری اشتغال با تمرکز بر راهبری شغلی، به کمک مددجویان در زمینه اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار آمده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از فعالیت مراکز نیکوکاری در مراکز علمی و دانشگاهی خبر داد و تاکید کرد: اقدامات مراکز نیکوکاری دانشگاهی بر حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت متمرکز است که در این زمینه مسئولان دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان مشارکت دارند. این مراکز در حوزه‌های علمیه نیز مستقر شده و به ارائه خدمات می‌پردازند.

عسگریان همچنین به فعالیت مراکز نیکوکاری تخصصی در زمینه کمک به دانش‌آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری «مدادرنگی» با هدف کمک‌رسانی به دانش‌آموزان محروم در حال فعالیت هستند و نقش ویژه‌ای نیز در برگزاری پویش ملی شور عاطفه‌ها برعهده گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ مرکز نیکوکاری ملی نیز با کمیته امداد در حال همکاری هستند، اظهار داشت: بر خلاف مراکز نیکوکاری محله‌مبنا، دامنه فعالیت این مراکز با راه‌اندازی شعبات متعدد، تمام خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها