مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

توجه به ظرفیت مردمی امری مهم در توسعه فعالیت‌های فرهنگی است

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: توجه به ظرفیت مردمی امری مهم و ضروری در توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی، دینی، آموزشی اجتماعی است.
کد خبر: ۴۷۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 14September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «حسن شعبانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران یکی از اولویت‌های ۱۴۰۰ این اداره کل را تقویت شبکه‌های مرتبط از قبیل مبلغان دینی، گروه‌های جهادی طلاب، انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی، مداحان، شعرای آئینی و کانون‌های فرهنگی دانست و اظهار داشت: ساماندهی، توانمندسازی، تقویت و استفاده بهینه و هدفمند از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، در تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) تاثیر شگرفی دارد و به طور قطع ایجاد ارتباطات جدید و تقویت شبکه‌های تخصصی می‌تواند یاریگر ما در تداوم مأموریت‌ها باشد.

وی یاد آور شد: در سال جاری برای تقویت شبکه‌های مرتبط، پنج راهبرد را مد نظر داشتیم که از آن جمله می‌توان به «ایجاد شبکه راهبری، بازسازی و به بروزرسانی اطلاعات، توانمندسازی، حمایت از فعالیت شبکه تأثیرگذار و تعاملی اشاره کرد. شبکه‌ها و تشکل‌های جدیدی که به عنوان بازوان فرهنگی به این سازمان پیوستند و نقش تعیین کننده‌ای نیز در ارتقای شاخص‌ها و فعالیت‌ها این اداره کل دارند.

وی در خصوص این شبکه‌ها و تشکل‌های جدید گفت: بانوان شاخص انقلابی با ۲۴۰ عضو، ۲۲ هیئت اندیشه ورز، ۴۶۰ تن از طلاب، یک هزار و ۲۳۴ راهبر فرهنگی، ۳۶  فعال حوزه رسانه و فضای مجازی و تعدادی نویسنده و ناشر به این سازمان پیوستند. همچنین با تلاش همکاران اداره‌کل و شهرستان‌ها در نیمه اول سال جاری، اطلاعات ۸۵۱ هیئت مذهبی در سامانه طوبی مورد بازنگری وسازماندهی مجدد قرار گرفت، ضمن اینکه پرونده الکترونیکی ۲۷۵۱ نفر از مبلغان دینی نیز در سامانه طوبی بروز رسانی شد.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی و اعلام نیاز شهرستان‌ها، مجموعاً یک هزار و ۱۶۰ برنامه و نشست آموزشی، برای شبکه‌های مرتبط با سازمان به اجرا در آمده و ۲۹ هزار و ۲۲ نفر در این طرح شرکت داشتند. که از جمله آن می‌توان به برگزاری ۲۵۰ نشست جهاد امید آفرینی در انجمن‌های اسلامی، ۴۰ نشست علمی، فرهنگی و ترویجی بانوان، ۱۵ دوره آموزشی اقشار تأثیر گذار، ۲۶ جلسه اندیشه ورز، ۱۶ نشست تعالی مدیران فرهنگی ـ تبلیغی، همایش روحانیت شاخص تبریز، گردهمایی برخط مداحان و مسئولین تشکل‌های دینی با حضور ۶۵۰ نفر و نیز ۲۶ وبینار آموزشی مسئولین تشکل‌های مرتبط (مجازی و برخط) اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای تقویت شبکه‌ها مرتبط، توسط ادارات تبلیغات اسلامی پیگیری و با مشارکت تشکل‌های مردمی برای دو هزار ۱۱۹ نفر از گروه‌های هدف سازمان به اجرا درآمد.

رئیس ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی، افزود: براساس تدابیر و تمهیدات انجام شده، از ابتدای سال تاکنون، فعالیت ۶۶۸ تشکل مردمی و دینی وابسته مورد حمایت قرار گرفتند. تعامل و ارتباط با ظرفیت مردمی و تأثیرگذار امری مهم در توسعه فعالیت‌های فرهنگی است. فعال سازی کارگروه‌های تخصصی تشکل‌های میانی، هدفمندی جلسات ستاد شئون فرهنگی از جمله فعالیت‌های تعاملی سازمان است که توانسته تا حدود زیادی، زمینه توسعه و تقویت شبکه‌های مردمی را فراهم آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها