مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد؛

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید/ بهترین الگوهای تربیتی شهدا هستند

«موحدی فرد» از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این طرح با استقبال عمومی رو به رو شد و سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم قول مساعدت و همکاری لازم را داده‌اند.
کد خبر: ۴۷۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ - 14September 2021

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید/ بهترین الگوهای تربیتی شهدا هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس در استان یزد، با حضور «محسن موحد‌فرد» مدیرکل آموزش و پرورش، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ «سیداحمد دهقان حسینی» معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد در سالن شهید «جلیل ساداتی» اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید

موحدی‌فرد در این جلسه بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی در این حوزه شد تا از یکنواخت بودن و موازی‌کاری در برنامه‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اوج تربیت را بندگی خداوند و بهترین الگو‌های تربیتی را شهدا دانست و اظهار داشت: باید شهدا را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم.

موحدی‌فرد از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: این طرح با استقبال عمومی رو به رو شد و سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم قول مساعدت و همکاری لازم را داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، بازگشایی حضوری مدارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری دانست و تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان در اولویت است.

وی یکی از شرایط بازگشایی مدارس را واکسیناسیون دانست و افزود: تاکنون حدود ۸۲ درصد فرهنگیان استان یزد واکسینه شده‌اند و مرحله دوم هم در حال انجام است و دولت محترم پیگیر واکسیناسیون دانش‌آموزان هم می‌باشد.

ارتباط خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه الغدیر وجود دارد

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: ارتباط خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه الغدیر استان وجود دارد و افتخار ما همکاری در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز است.

وی دغدغه هر ۲ مجموعه را بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و فرهنگیان دانست و گفت: فعالیت ۲ قشر بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی همگی در راستای خدمت به شهداء است.

ایجاد یادمان شهدا در قالب طرح «نیمکت شهید» در مدارس

«عباسعلی ملانوری» معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های این سازمان در حوزه دفاع مقدس و شهدا پرداخت و اظهار داشت: برگزاری مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت در مدارس با حضور فرماندهان و مسئولین استان در مراسم آغازین مدارس، تداوم صبحگاه شهدا در یکی از روز‌های هفته در طول سال تحصیلی و دعوت از راویان و رزمندگان دفاع مقدس با هماهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی، برپایی نمایشگاه کتاب «گنجینه خاکریز» در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تقویت طرح «صدای سنگر» با مشارکت فرهنگیان جانباز و ایثارگر در جهت ثبت خاطرات آن‌ها و پخش در شبکه «شاد»، از جمله برنامه‌های برگزار شده توسط معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد است.

وی افزود: پخش فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر ویژه عموم، پیگیری طرح «لاله‌های روشن» و برگزاری یادواره شهدا در سال تحصیلی جدید با همکاری بسیج دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، پیگیری اجرای طرح سرگذشت‌پژوهی و جمع‌آوری وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد است.

ملانوری گفت: اجرای طرح «شمیم نور» با هدف اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی، پیگیری طرح آموزش راویان نوجوان با هدف آموزش و تربیت راویان نسل جدید، ایجاد پویش سراسری دانش‌آموزان و فرهنگیان در زمینه تولید محتوای الکترونیکی با موضوع دفاع مقدس، اجرای طرح خادم‌الشهداء، اجرای طرح «سرمشق» با هدف معرفی هر هفته ۲ شهید دانش‌آموز در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی و حضور هیئت‌های دانش‌آموزی درب منزل شهدا جهت برگزاری مراسم عزاداری با توجه به همزمان شدن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی، نیز به‌همت معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد به اجرا درآمد.

ایجاد یادمان شهدا در قالب طرح «نیمکت شهید» در مدارس، نام‌گذاری کلاس‌های درس مدارس به نام شهدا در بستر شبکه «شاد» توسط مدیران مدارس و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در ادارات شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز از جمله گزارش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها