فرمانده ناجا:

مجازات‌ باید بازدارنده باشد

سردار سرتیپ اشتری با بیان اینکه جرم و مجازات تعیین شده با یکدیگر تناسب ندارد، گفت: هزینه جرم پایین است و باید مجازات تعیین شده به حدی باشد که مجرم جرأت نکند مرتکب جرم شود.
کد خبر: ۴۷۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ - 14September 2021

مجازات‌ باید بازدارنده باشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با حضور جمعی از معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد با بیان اینکه نیروی انتظامی از نظر پراکندگی و تنوع مأموریت گسترده‌ترین نیرو در سراسر کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: نیروی انتظامی تقریباً به صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در حال خدمت‌رسانی به مردم عزیز است.

وی با بیان اینکه پلیس در بطن و نهاد جامعه قرار دارد و هر فردی به هر حال از طریقی با خدمات نیروی انتظامی در ارتباط است، افزود: به هر میزانی که نیروی انتظامی را تقویت کنیم در اصل به ارتقاء نظم و امنیت و اقتدار کشور کمک کرده‌ایم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای فعالیت‌های ایجابی مانند راه‌اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های سراسر کشور توانسته گام مهمی در راستای عدالت ترمیمی جامعه بردارد، اما در تخصیص بودجه و اعتبارات اجتماعی قدر و سهم مجزایی برای پلیس لحاظ نشده است.

آرامش و امنیت مضاعف با احداث کلانتری‌ها و افزایش امکانات

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اگر در محدوده‌ای یک کلانتری با تجهیزات امکانات و نیروی انسانی مناسب اضافه شود در حقیقت یک آرامش و امنیت مضاعف به آن منطقه افزوده می‌شود، گفت: در حقیقت همه به این موضوع واقف هستند که پلیس مظهر اقتدار و آرامش در جامعه است.

اشتری یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا بر اقتدار توأم با رأفت و مهربانی پلیس تأکید دارند که البته این امر معظم‌له همواره در نیروی انتظامی مد نظر و در سرلوحه امورات قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با ابراز رضایت از عملکرد و اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای مأموریت‌های محوله، گفت: با توجه به وسعت و گستردگی این استان باید اقداماتی در خور و شأن مردم عزیز آن انجام شود.

تجهیزات ساختمان و ابنیه جلوه‌هایی از اقتدار

وی با بیان اینکه تجهیزات ساختمان و ابنیه جلوه‌هایی از اقتدار محسوب می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه در چند سال اخیر با لطف و عنایت الهی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این رابطه شاهد رشد مناسبی بودیم، اما در این زمینه با خلأ‌ها و کمبود‌هایی نیز روبه‌رو هستیم که باید برطرف شود.

رئیس پلیس کشور با تصریح اینکه هوشمندسازی پلیس با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و به‌روزرسانی امکانات از جمله اهدافی است که همواره در این نیرو مورد تأکید است، افزود: الحمدالله نیروی انتظامی در حرکتی رو به جلو در این مسیر قرار دارد.

پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی با وضع قوانین جدید بازدارنده

اشتری با تأکید بر اینکه هوشمندی با بهره‌مندی از فناوری نوین در اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت‌های پلیس تأثیر بسزایی دارد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب و وضع قوانین جدید بازدارنده و افزایش‌دهنده هزینه جرم در پیشگیری از وقوع آن و کاهش آسیب‌های اجتماعی سهم بسیار مهم و حیاتی دارند.

عدم تناسب جرم و مجازات با یکدیگر

این مقام انتظامی با بیان اینکه جرم و مجازات تعیین شده با یکدیگر تناسب ندارد، افزود: در هر صورت هزینه جرم پایین است، باید مجازات تعیین شده به حدی باشد که مجرم جرأت نکند مرتکب جرم شود.

رئیس پلیس کشور با تأکید بر اینکه مواردی را که ممکن است موجب نگرانی شود با برنامه‌ریزی و جدیت پیگیری و مرتفع می‌شود، عنوان کرد: با همت و تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت جدید ان‌شاءالله بخش بزرگی از مشکلات به‌زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار