معاون رئیس جمهور:

علوم هسته‌ای از جمله زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت است

«اسلامی» گفت: با بیان اینکه توسعه علم و فناوری در علوم هسته‌ای از جمله زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت است، گفت: ارتقا علم و فناوری در این عرصه از ضروریات است که در برنامه و فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.
کد خبر: ۴۷۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ - 14September 2021

علوم هسته‌ای از جمله زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «محمد اسلامی» شامگاه سه‌شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه توسعه علم و فناوری در علوم هسته‌ای از جمله زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت است اظهار داشت: ارتقا علم و فناوری در این عرصه از ضروریات است که در برنامه و فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

معاون رئیس جمهور، تکنولوژی هسته‌ای را یکی از مولفه‌های رشد و پیشرفت دانست و بیان کرد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت فعلی باید تغییر کند و ارتقا یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه دشمنان مخالف پیشرفت ایران اسلامی در علوم هسته‌ای هستند خاطر نشان کرد: دشمنان آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهانی را منع می‌کنند که نشان از اهداف دشمنان در دست نیافتن ایران به دانش و علوم نوین هسته‌ای است.

اسلامی شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربردهای علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

وی از افزایش تولید برق هسته‌ای خبر داد و خاطر نشان کرد: تولید برق هسته‌ای از یک‌هزار مگاوات فعلی بر اساس برنامه تعیین شده به 8 هزار مگاوات افزایش می‌یابد که ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی در بوشهر در همین راستا است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه منسجمی برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: توسعه کاربرد پرتوهای هسته‌ای در تولید محصولات برای عرصه کشاورزی کمک قابل توجهی در این عرصه می‌کند و سبب کاهش معضلات در این بخش می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، استانداردسازی و ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی را از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای دانست و افزود: استفاده از صنعت هسته‌ای در راستای ترویج و گسترش کشاورزی مدرن از برنامه‌های مهم این سازمان است.

اسلامی، توسعه رادیو داروها و آزمایشگاه‌های مربوطه و مراکز کشاورزی هسته‌ای را از برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار