مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا خبر داد؛

اجرای مرحله دوم رزمایش اهدای خون به همت بسیج و سپاه کربلای مازندران

«شعبانی» از اجرای مرحله دوم رزمایش اهدای خون در هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی به همت بسیج و سپاه کربلای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷ - 14September 2021

اجرای مرحله دوم رزمایش اهدای خون به همت بسیج و سپاه کربلای مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «مجیدرضا شعبانی» مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رزمایش اهدای خون اظهار داشت: با توجه به درخواست سازمان انتقال خون مازندران مبنی بر کاهش ذخایر خونی، و اهدا کنندگان و داوطلبینی که دچار بیماری کرونا شدند و یا ترس از ابتلا به کرونا داشتند مراجعه کنندگان کاهش پیدا کرده و نیاز‌های خونی در دوران کرونا هم افزایش پیدا کرد.

وی افزود: از طرفی نیز سهمیه‌ای که به مازندران در طول سال ابلاغ شد ۱۴۰ هزار واحد خونی بود و با توجه به اینکه مازندران دارای ۶ مرکز جراحی قلب است و وجود بیماران هموفیلی و تالاسمی و نیز حوداث مترقبه جاده‌ای را در مازندران شاهدیم و نیاز خونی نیز در این استان بالاست، سازمان انتقال خون از بسیج درخواست کمک برای تامین ذخایر خونی کرده است چرا که روند اهدای خون به شدت در حال کاهش بود.

شعبانی بیان داشت: سپاه کربلا رزمایش اهدای خون را در در چهار مرحله برنامه ریزی کرده است و دستورالعمل آن را به کلیه نواحی، شهرستان‌ها، رده‌های رزمی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌ها و هیئت‌های عزادری ابلاغ و بویژه از جوانان و افراد سالم دعوت به اهدای خون کرده است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا ادامه داد: شهر‌ها پای کار آمدند و جوانان بسیجی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و ان دسته از شهر‌ها که پایگاه انتقال خون نداشتند با هماهنگی، واحد‌های سیار مستقر شد.

این مسئول اضافه کرد: در طرح شهید خناری که یکی از شهدای سازمان انتقال خون است، مرحله اول رزمایش از ۱۹ مرداد تا ۱۱ شهریور و در ایام محرم و ایام عاشورا صورت گرفت که طبق آمار سازمان انتقال خون در پنج الی شش روز رزمایش ذخایر خونی در آن مدت سه برابر شد و توانستند پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را تامین کنند.

وی عنوان کرد: طبق آمار سازمان انتقال خون در دوره‌ای که کاهش مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون را شاهد بودند و روند اهدای خون پایین بود با ورود بسیج، آمار به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و از این درصد، ۲۳ درصد هم خون گیری صورت گرفت؛ لذا افزایش جوانان و بسیجیان در اهدای خون خیره کننده بود.

شعبانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا پایان سال به ۸۸ هزار واحد خونی دیگر نیاز است تا سهمیه مازندران تکمیل و مازاد آن برای در ایام مختلف استفاده شود، نیاز به گرو‌های خون -A-، O-، AB است که مردم برای اهدای خون نگران ابتلا به کرونا نباشند چرا که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و وسایل استریل شده، خون گیری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش هم فرماندهان، کارکنان و بدنه سپاه و بسیج پای کار آمدند و هم از عموم مردم و جامعه دعوت شد تا برای رفع نیاز خونی بیماران پای کار بیایند، اضافه کرد: برای گفتمان سازی و احیای معروف شناخته شده، آن هم در ایام محرم و عاشورا بیشتر نمود پیدا کرد و باید این گفتمان سازی بیشتر شود و در مرحله دوم رزمایش اهدای خون هم در هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در ۲۶ شهریور تا هشتم مهر، اجرا و به نقطه هدف برسیم و نیاز به تبلیغ برای این امر پسندیده و کار خیر است.

شعبانی تصریح کرد: با توجه به اینکه واحد‌های سیار انتقال خون در مازندران کم است پاسخگوی مراجعه کنندگان در همه شهر‌های کوچک نیست نیاز است مسسئولین نسبت به افزایش واحد‌های سیار خون در مازندران که سه واحد بیشتر نیست، اقدام کنند؛ چرا که بسیج در همه میدان‌ها حضور دارد و برای اهدای خون هم پای کار است.

این مسئول افزود: بسیج پیش برنده و پیش رونده است و از گروه‌های دیگر دعوت می‌کنیم که پای کار اهدای خون بیایند؛ وظیفه ما گفتمان سازی است، فرهنگ ایثار را باید در جامعه تبیین کنیم و مردم پای این کار خیرخواهانه بیایند؛ چرا که مراکز درمانی ما و بیماران نیاز به خون دارند. ورزشکاران جوانان و افراد سالم خود را به سازمان انتقال خون معرفی کنند تا همه اهداکنندگان خون گیری صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به روند کاهشی مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون و کاهش خون گیری با برگزاری مرحله اول رزمایش اهدای خون بسیج اجازه نداد روند اهدای خون کاهش پیدا کند و در پیک پنجم کرونا، طبق آمار سازمان انتقال خون استان شاهد مراجعه بیش از ۲۵ درصد جوانان و بسیجیان بودیم از این ۲۵ درصد، نیز ۲۳ درصد خون گیری صورت گرفت که طبق ایام محرم و عاشورا، سالم‌ترین خون به بیماران نیازمندان اهدا شد.

شعبانی گفت: بسیج در مرحله اول رزمایش اهدای خون ۲۵ درصد جامعه هدف اهداکنندگان خون را افزایش داد لذا نیاز است با گفتمان سازی فرهنگ ایثار و تقویت این سنت حسنه در جامعه برای برطرف کردن نیاز خونی بیماران همه پای کار بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار