رئیس بسیج رسانه ملی:

اجلاس هجدهم پیرغلامان حسینی باید در شأن مردم آذربایجان‌ برگزار شود

«رحمتی» گفت: اجلاس هجدهم باید در خور و شأن جایگاه آذربایجان‌ شرقی برگزار شود و زمینه برگزاری اجلاس را با با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کردیم.
کد خبر: ۴۷۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ - 15September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «محمدمهدی رحمتی» رئیس اجلاس بینالمللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی  و رئیس بسیج رسانه ملی در آیین افتتاحیه این اجلاس، اظهار داشت: آذربایجان دیاری که پرچم تشیع و خونخواهی امام حسین (ع)، هویت اصلی مردمانش است. از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی پرچم سرخ  امام حسین (ع) سنبل مقاومت بوده و همین مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن کاری کردند که بنا به فرموده رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی اگر ۲۹ بهمن نبود، شاید انقلاب اسلامی نیز شکل نمی‌گرفت. رزمندگان آذربایجانی در دفاع مقدس نیز عاشورا آفرینی کرده و شهیدانی بزرگی را تقدیم کرده است.

رئیس بسیج رسانه ملی با اشاره به تاخیر یک‌ساله در برگزاری این‌ اجلاس بخاطر کرونا، گفت: بعد از یک سال وقفه، همه‌ مسئولان ملی و استانی اتفاق نظر داشتند که اجلاس هجدهم باید در خور و شأن جایگاه آذربایجان‌ شرقی برگزار شود و زمینه برگزاری اجلاس را با با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کردیم.

وی تاکید کرد: در برگزاری این اجلاس مدعوین مورد وثوق، صاحب‌نظران و تمامی تشکل های فعال در این حوزه سهیم هستند و تبریز شایسته‌ میزبانی از این اجلاس است.

رحمتی در پایان گفت: گسترش و بسط فرهنگ تکریم از پیرغلامان، معرفی پیرغلامان به عنوان چهره‌های شاخص فرهنگی و دارای مرجعیت اجتماعی، توسعه گردشگری مذهبی و معرفی آذربایجان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی و بازنمایی رسانه‌ای پیرغلامان حسینی اهداف مهم برگزاری این اجلاس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها