رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی خبر داد؛

تجلیل از شاعران و مداحان پیشکسوت جهاد و مقاومت در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس

سرهنگ «صابر» گفت: بالغ بر 150 شاعر و مداح آیینی از استان خراسان رضوی در زمره پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و لذا سازمان بسیج مداحان توجه ویژه‌ای به تکریم این عزیزان و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس خواهد داشت.
کد خبر: ۴۷۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ - 15September 2021

سرهنگ پاسدار «محسن صابر» رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد به تشریح برنامه‌های جامعه مداحان بسیجی استان در راستای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بالغ بر 150 شاعر و مداح آیینی از استان خراسان رضوی در زمره پیشکسوتان دفاع مقدس هستند که فرماندهی معنوی رزمندگان اسلام را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بر عهده داشته‌اند لذا سازمان بسیج مداحان توجه ویژه‌ای به تکریم این عزیزان و پاسداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس خواهد داشت.

وی افزود: دوران دفاع مقدس، گنجینه‌ای تمام‌نشدنی و دایره المعارف گسترده ارزش‌های والای انسانی است و برای جامعه مداحان نیز که دلباخته ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند، این آمادگی وجود دارد که با سلاح قلم، مظاهر شکوه و اقتدار رزمندگان و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جبهه‌های عزت و شرف را به نظم در آورده و با نوای خود در محافل و مجالس، این اشعار را به زیور کلام بیارایند.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری کنگره ادبی جامعه ستایشگران مذهبی استان با محوریت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کنگره شعر آسمانی‌ها با موضوع اشعار دفاع مقدس و مقاومت یکی از اقدامات محوری سازمان بسیج مداحان در خراسان رضوی است که اگرچه این نخستین بار است که یک کنگره ادبی با محوریت دفاع مقدس در حال برگزاری است اما استقبال گسترده از این جشنواره، نویدبخش برگزاری دوره‌های بعدی آن در آینده است.

وی ادامه داد: طبق اطلاع‌رسانی‌های قبلی، شاعران و مداحان آیینی تا هشتم مهر سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را قالب‌های کلاسیک و سنتی و با موضوعات دفاع مقدس، مقاومت اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و هم چنین خودباوری دینی و ملی به دبیرخانه کنگره شعر آسمانی‌ها ارسال کنند که پس از ارزیابی و داوری‌های تخصصی، از برگزیدگان نیز تجلیل خواهد شد.

صابر تصریح کرد: سازمان بسیج مداحان در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، توجه ویژه‌ای به ضرورت تقدیر از شاعران و مداحان پیشکسوت در عرصه دفاع مقدس داشته است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به سلسله مراسمات تجلیل از ستایشگران مذهبی پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با اربعین حسینی اشاره کرد که در آن، کانون‌های سازمان بسیج مداحان در استان به صورت همزمان در شب اربعین، میزبان شاعران و مداحان آیینی پیشکسوت دفاع مقدس خواهند بود.

وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، فضای مجازی یکی از مؤثرترین بسترها برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال است و بر این اساس، تولید کلیپ و نماهنگ متناسب و بازنشر تصاویر و محتواهای چندرسانه‌ای در فضای مجازی از یکسو و هم چنین نمادسازی از سیره شهدا از سوی دیگر در دستورکار قرار گرفته است که امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم بخش کوچکی از دین خود را به خون‌های پاک شهدا ادا نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها