احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شد

پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات طالبان در افغانستان از احمد مسعود فرمانده پنجشیر برای حضور در نشست این اتحادیه دعوت کرد.
کد خبر: ۴۷۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ - 15September 2021

احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد مسعود»، رهبر جبهه پنجشیر، به نشست اتحادیه اروپا در مورد افغانستان دعوت می‌شود.

پارلمان اروپا روز گذشته در قطعنامه‌ای در مورد افغانستان، ضمن انتقاد از خشونت‌های طالبان، از اتحادیه اروپا خواست که احمد مسعود را به یکی از نشست‌های خود دعوت کند.

در قطعنامه پارلمان اروپا آمده است که این نهاد کشتار مردم، شکنجه، ضرب و شتم و خشونت علیه زنان و روزنامه نگاران را محکوم می‌کند.

پارلمان اتحادیه اروپا همچنین از طالبان خواسته است که فورا به این خشونت‌ها پایان دهند.

پس از سقوط کابل پایتخت افغانستان، احمد مسعود و تعدادی از فرماندهان پنجشیر برای دفاع از این ولایت در آنجا مستقر شدند و در برابر گروه طالبان به مقاومت پرداختند.

هر چند در نخست، تلاش‌هایی برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر صورت گرفت، اما دیدار‌های طالبان با مسئولین جبهه مقاومت ملی افغانستان بی‌نتیجه ماند و در نهایت طالبان طی چند روز ساختمان فرمانداری و فرماندهی امنیتی آن را تصرف کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی و معاون وزارت و اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز گفت که با تصرف پنجشیر جنگ در افغانستان پایان یافته است. اما جبهه مقاومت می‌گوید که مقاومت پایان نیافته بلکه تازه آغاز شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها