«شب‌های پرستاره» از سوی بنیاد روایت حیات طیبه در قم برگزار می‌شود

مجری پروژه «شب‌های پرستاره» ویژه روایتگری سردار یکتا از اجرای این پروژه به همت بنیاد روایت حیات طیبه در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 15September 2021

«شب‌های پرستاره» از سوی بنیاد روایت حیات طیبه در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سید صدرا میره‌ای» نماینده بنیاد روایت حیات طیبه و مجری پروژه شب‌های پرستاره عصر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم که در مجتمع خاتم برگزار شد، اظهار داشت: ما در بنیاد روایت حیات طیبه با رسالت‌های آرمانی و انقلابی، از گذشته با ارائه برنامه روایتگری حاج حسین یکتا در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس سعی در پاسداشت و ترویج آرمان‌های شهدا داشته ایم.

وی افزود: به‌ویژه در شلمچه با برنامه‌هایی با عنوان شب‌های بله برون و در سال‌های اخیر با عنوان شب‌های پرستاره در گلزار‌های شهدای تهران در تلاش بوده‌ایم با اتکا و دلگرمی به عنایت و نگاهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به این سبکِ روایتگری ایشان، با گفتار‌های روایت گونه از انقلاب و دفاع مقدس، ذکر و نام و جان‌فشانی‌های ستارگان آسمان ایرانمان را بیش‌ازپیش زنده نگه‌داریم.

نماینده بنیاد روایت حیات طیبه ادامه داد: این بار در کنار مسئولین امر در استان قم و باسعادت خدمت، در محضر و جوار مزار شهدای والامقام انقلاب اسلامی و لشکر ۱۷ امام علی ابن ابی‌طالب (ع) بالأخص سیدالشهدای لشکر ۱۷ شهید مهدی زین‌الدین در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) در روز‌های ۳۱ شهریور لغایت ۲ مهر (۳ روز اول هفته دفاع مقدس) با اجرای برنامه شب‌های پرستاره با روایتگری حاج حسین یکتا به محضر این شهدا و مردم عزیز استان قم ادای دین خواهیم کرد.

میره‌ای افزود: ازآنجایی‌که هیچ واقعه‌ای بی‌نیاز از روایت و هیچ روایتی هم بی‌نیاز از واقعه نیست و در این رویداد‌ها است که ما محتاجیم به «روایتِ صادقانه‌ی وقایع» هستیم و امروز شاید بتوان گفت فراگیرترین و مستمرترین جنگ، «جنگِ روایت-هاست»، لذا برگِ برنده در دست آن جبهه‌ای است که حتی پس از فتح و پیروزی در جنگ‌ها تا روایت پیروزی را هم تمام نکرده، معرکه را پایان یافته نپندارد و از این روست که یک رزمنده پس از اینکه اسلحه را بر زمین گذاشت فورا باید قلم را بالا بگیرد و بیانش را برای ثبت و ضبط جزئیات ماجرا، به حرکت درآورد.

وی بابیان اینکه روایت گذشته و حال، سهم زیادی در ساختنِ روایت آینده دارد، گفت: همان‌طور که در فرمایشات رهبری دامت برکاته در بیانیه‌ی گام دوم فرمودند که؛ «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به‌جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدید‌های ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب باانگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی درباره‌ی گذشته و حتّی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همه‌ی ابزار‌ها برای آن بهره می‌گیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمی‌توان شنید.»

نماینده بنیاد روایت حیات طیبه اظهار کرد: امسال در بنیاد روایت سعی بر این داشتیم که در امتداد روایت‌های کتاب مربع‌های قرمز و محتوای مربوط به شهدای استان قم، از ماه‌ها پیش بنای استوار و درخورشان شهدای استان قم و ملت عزیزمان را پای ریزی کنیم. در همین راستا هم کارگروه‌های تخصصی به فراخور نیاز جهت ارائه محصولی ارزشی شکل گرفت.

وی ادامه داد: کارگروه محتوا‌های روایی که با ساختاری متشکل از محققین و پژوهشگران حوزه‌ی روایت، در مورد نقش استان قم در برهه‌های مختلف تاریخی بر اساس اسناد و روایت‌ها از ابتدا تا به امروز با محوریت انقلاب و دفاع مقدس به تحقیق و پژوهش پرداختند و محتوای موردنیاز را فراهم آوردند.

مجری پروژه شب‌های پرستاره عنوان کرد: کارگروه هنری و بصری، روابط عمومی و زیرساخت‌های اجرایی به نحو احسنت به‌مرور از ماه‌ها پیش تشکیل شد و با پشتیبانی متولیان استانی در تمامی ارگان‌ها این مهم در تاریخ معین به سمع و نظر مردم عزیزمان در استان و همچنین درگاه‌های ارتباط جمعی ملی خواهد رسید و پوشش تصویری تخصصی و قابل پخش در بستر‌های مختلف از تمهیداتی است که برای برنامه امسال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پخش زنده از شبکه‌های معظم ملی و استان‌های مختلف، پوشش صوتی برای پخش مستقیم از رادیو‌های استانی و سراسری که به اطلاع خواهد رسید. (شبکه ۳ پنج‌شنبه و شبکه افق جمعه و شبکه استانی نور) و پخش در بستر‌های موجود در فضای مجازی ازجمله مواردی هست که در هفته آینده هم‌زمان با اجرا به موازات برنامه شب‌های پرستاره رو پوشش خواهند داد.

میره‌ای یادآور شد: به عنوان نماینده بنیاد روایت حیات طیبه از تمامی مدیران و مسئولین استان قم کمال قدردانی و تشکر را داریم و امید داریم بتوانیم باهمت جوانان متخصص و متعهد برنامه‌ای وزین و درخورشان شهدای استان قم در درجه اولی و مردم عزیز ایران ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها