مديركل بنياد شهيد استان كرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت تلاش مراکز علمی و دانشگاهی برای معرفت‌بخشی در حوزه ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام «عسگري» ضمن تأکید بر انتظاری که از مراکز علمی و دانشگاهی در زمینه معرفت‌بخشی در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد، گفت: این مهم می‌بایست در سرلوحه کار مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 16September 2021

حماسه ماندگار دفاع مقدس، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را رقم زدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه امروز (پنج‌شنبه) در جلسه کمیته شهدا و ایثارگران ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران درسی به دشمن داد که با همه توانمندی خود دیگر قادر نخواهد بود در مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کند.

وی با بیان این‌که حماسه ماندگار دفاع مقدس که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را رقم زد، باید به بهترین نحو پاس داشته شود، افزود: مضمون اصلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های مرتبط با این رویداد ملی، این است که ما اهل جهاد، ایثار، استقامت و دفاع هستیم.

حجت‌الاسلام عسگری گفت: شهدای گران‌قدر ایران اسلامی بدون هیچ چشم‌داشتی با ایثار و از خودگذشتگی به دفاع از دین خدا برخاستند و در مقابل خدای متعال نیز بر اساس وعده پیروزی که به حق‌طلبان داده است، از انسان‌های مؤمن در برابر گروه باطل دفاع می‌کند.

وی گفت: مردم ایران ملتی وظیفه‌شناس و با معرفت هستند و استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از دژ‌های مستحکم در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس اسلامی و در اوج افتخار، به زیبایی هرچه تمام‌تر درخشیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: ما وظیفه داریم آثار و افتخارات دوران دفاع مقدس را حفظ کرده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای گران‌قدر ایران اسلامی را به جامعه معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام عسگری به رسالت کمیته ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: کمیته ایثارگران مُتشکل از اعضایی است که مولد ایثار و ایثارگری هستند و هدف اصلی که این کمیته دنبال می‌کند، برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به محدودیت‌های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن تأکید بر انتظاری که از مراکز علمی و دانشگاهی در زمینه معرفت‌بخشی در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد، بیان داشت: این مهم می‌بایست در سرلوحه کار مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عسگری، برنامه‌هایی همچون برگزاری مراسم گلباران و غبارروبی گلزار مطهر شهدا، برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری «لاله‌های سفید» ویژه شهدای گران‌قدر منا، اجرای همایش ویلچررانی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با شعار «رهروان خمینی - رهروان حسینی» با حضور جانبازان گران‌قدر، تعویض پرچم‌های گلزار مطهر شهدا در سراسر استان، انجام تبلیغات محیطی مناسب، فضاسازی با نصب بنر بر سر درب ورودی ادارات تابعه استان، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در طول هفته دفاع مقدس با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، نواختن شدن زنگ ایثار در مدارس، تجلیل از مدافعین عرصه سلامت توسط «پیام‌آوران» ایثار و ضبط و انتشار وصیت‌نامه و خاطرات شهدا در فضای مجازی را از برنامه‌های کمیته ایثارگران دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها