مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت در استان مرکزی

سرهنگ کریمی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت، این اقدام در همایش ملی که با حضور ریاست محترم جمهوری صورت می‌گیرد، آغاز خواهد شد و تا پایان سال جاری از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت استان مرکزی تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 16September 2021

۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت در استان مرکزی تجلیل می شوندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنج‌شنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت که در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع ومقدس در سال جاری با شعار «ما مقتدریم» در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی با ۲۵ کمیته تخصصی و ۱۶ کارگروه هدایت اجرای برنامه‌ها را برعهده خواهند داشت و بیش از ۷۰۰ برنامه تاکنون هدف‌گذاری شده است.

سرهنگ کریمی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت طی یک مراسم باشکوه، این اقدام در همایش ملی که با حضور ریاست محترم جمهوری صورت می‌گیرد، آغاز خواهد شد و تا پایان سال جاری از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی و علمی انقلاب اسلامی با حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف استان برگزار خواهد شد که بیش از ۲۰ غرفه تخصصی در آن پیش‌بینی شده و در این غرفه‌ها علاوه بر نمایش دستاورد‌ها، برنامه‌هایی همچون نشست‌های بصیرتی، روایتگری عملیات‌های دفاع مقدس، بررسی کتاب‌های دفاع مقدس، شب شعر و سایر برنامه‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت مستند و برنامه‌های محتوایی و روایت میدانی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با حضور راویان برجسته و موضوع نقش استان مرکزی در دفاع مقدس با حضور کارگردانان برجسته در دستور کار است و همچنین ویژه‌برنامه‌هایی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان در شبکه استانی آفتاب نیز پخش خواهد شد.

کریمی ادامه داد: کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌های متنوعی با مشارکت سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی کرده که شش ویژه‌برنامه؛ طرح «در کوی نیک نامان» شامل غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدای زن استان توسط اعضای شورای هماهنگی زنان در دفاع مقدس، طرح «زن و خانواده با سلامتی» شامل پیاده‌روی خانوادگی، همایش استانی «پیام‌آوران عاشورا» ویژه خواهران شهدا همراه با تجلیل از ۴۱ نفر، طرح «اکسیر و نشست نخبگانی»، نشست تخصصی با موضوع «تبیین نقش زیستی بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس» در فضای مجازی، طرح «سلاله‌ها» و مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان با محوریت کتب نقش زنان در دفاع مقدس و پخش فیلم‌های مستند نمایشی تولیدشده استان در حوزه بانوان از شبکه آفتاب، از جمله آن‌هاست.

وی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم جلد اول آن تاپایان سال جاری به مرحله چاپ برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان به شکل محدود و برگزاری برنامه‌های محتوایی با محوریت فرهنگ دفاع مقدس در شبکه شاد، از جمله مهمترین برنامه برای دانش‌آموزان است.

وی تأکید کرد: لازمه موفقیت در فعالیت در حوزه دفاع مقدس، تحقق حرکت همگانی و مشارکت همه‌جانبه است و خوشبختانه دستگاه‌ها و ادارات استان نسبت به برگزاری برنامه‌های در راستای ایثار و شهادت اهتمام جدی دارند و البته الگوی کار کنگره شهدای استان و مهم‌ترین دلیل موفقیت استفاده از تجربیات و سازماندهی کنگره است.

کریمی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی برنامه‌های خود را طبق مصوبات دقیق ستاد کل نیرو‌های مسلح تدوین کرده است، گفت: همچنین این برنامه‌ها با ستاد مقابله با کرونا استان  کاملا هماهنگ است و در این راستا تجربیات خوبی داریم.

وی افزود: برنامه‌های دفاع مقدس و مراسمات مذهبی خود می‌توانند الگوی سایر برنامه‌های دیگر باشند؛ چراکه اولویت مهم برنامه‌ها سلامت مردم است و برنامه‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خوشبختانه سازمان صدا و سیما در همه بخش‌ها همواره اهتمام و جدیت خوبی برای برنامه‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته و زحمات این عزیزان بسیار قابل تقدیر است.

وی تولید محتوا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مطالبه جدی از رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما خواند و گفت: امیدواریم در این راستا گام‌های بلندی برداریم.

کریمی خاطرنشان کرد: اجرای ۱۰ برنامه در ۱۰ شب توسط صدا و سیما با عناوین «پلاک اقتدار»، «پلاک عاشقی» و «روایت کنگره» از جمله برنامه‌های مهم این سازمان است که خوشبختانه با گزارشات اعلام شده، این سازمان در بخش‌های خبر، صدا و سیما و فضای مجازی آمادگی  ۱۰۰ درصدی دارد که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها