استاندار سمنان:

هفته دفاع مقدس، فرصت تجلیل از دلاور مردان عرصه دفاع است

«آشناگر» گفت: شهیدان عزت را به این کشور داده و حافظ اصلی ما بودند و هفته دفاع مقدس، فرصتی است تا از دلاور مردان عرصه دفاع تجلیل و تقدیر صورت گیرد.
کد خبر: ۴۷۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ - 16September 2021

به گزارش خبرنگار دقاع‌پرس از سمنان، «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان در جلسه بزرگداشت برنامه‌های هفته  دفاع  مقدس که  با حضور سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و اعضای ستاد،  امروز (پنجشنبه) در سالن  یادگار  امام (ره)  استانداری  سمنان  برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان والامقام و با بیان اینکه شهیدان عزت را به این کشور داده و حافظ اصلی ما بودند، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، فرصتی است تا از دلاور مردان عرصه دفاع تجلیل و تقدیر صورت گیرد.

وی افزود: جنگ در ذات خود همراه با نفرت و اعمال خشونت است تا متجاوز سرزمینی را تصرف کرده و اراده خود را قالب کند، اما در دفاع، با این‌خشونت و تجاوز مقابله شده و با یک اقدام ارزشی و با تمام خوبی و عشق از سرزمین و نوامیس دفاع خواهد شد.

آشناگر ادامه داد: دفاع ما، دفاع مقدس است، همانگونه که امام راحل فرمودند: در این جنگ، تمام کفر در برابر تمام ایمان ایستاده است، پیروزی ایمان پیروزی ارزش هاست و کار سپاه ایمان کاری ارزشی و مقدس است و به همین جهت دفاع ما، دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: ما با عنوان افرادی که در دوران پسادفاع و آرامش حضور داریم، باید شاخص هائیکه مجاهدان ما داشتند و شهدای ما بخاطر آن بزرگ و ارزشمند و جاودانه شدند را احصاء نموده و به آن‌ها توجه نموده و به خوبی بپردازیم و در این راستا اجرای برنامه‌هایی که اشاره شد یکی از راهکار‌های تحقق این مهم است.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه بزرگداشت دفاع، منحصر به کشور ما نیست، گفت: در‌تمامی کشور‌هایی که در برابر نیرو‌های متخاصم ایستادگی کردند، این تاریخ و ایام گرامی داشته می‌شود و ما نیز که دفاع ما مقدس بوده و تمام ایمان در برابر تمام کفر ایستادگی کرده و شهدای ما جاودانه شدند، لازم است به صورت ویژه‌تر به این‌مهم بپردازیم.

وی اظهار داشت: باید به عنوان یک رسالت دینی و انقلابی و وظیفه شخصی، در ایام دفاع مقدس از این عزیزان بر حسب توان تجلیل کرده و برنامه‌ها را به خوبی اجرایی کنیم.

آشناگر تاکید کرد: باید توجه داشت تجمعات حداقلی و با رعایت فاصله اجتماعی اعمال شده و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس رعایت شود تا جان و سلامت بچه‌های ارزشی و انقلابی ما که در این برنامه‌ها حضور دارند حفظ شود و می‌توان در این‌مسیر از ابزار نوین همچون ویدئوکنفرانس و وبینار استفاده نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: تبیین شاخص‌هایی که مجاهدان ما را در مقابل دیگران برجسته می‌کند، رسالت اصلی ما در بحث بزرگداشت هفته دفاع مقدس است که باید در کنار برگزاری باشکوه این برنامه‌ها صورت بگیرد تا ترغیب جوانان ما را برای بکاربردن این شاخص‌ها در زندگی خودشان به همراه داشته باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد: مجاهدان ما در عرصه دوران دفاع مقدس و نبرد، تنها اتکای به خداوند متعال داشتند و از اتکای به غیر همچون مناصب سیاسی، قدرت و ثروت و ...، به دور بودند و همین مهم باعث عزیز و جاودانه شدن آن‌ها در بین ملت ایران اسلامی شد.

وی همچنین گفت: چالش و جریان سیاسی نباید باعث غفلت ما از این تبار شود، تباری که در عرصه نبرد سر را به خدا داده بودند و برای تحکیم مبانی انقلاب و نظام همه وجود خود را فدا کرند؛ باید توجه و مراقبت ویژه داشته باشیم، چرا که برخی بازیگران عرصه سیاسی که به دنبال منفعت‌های سیاسی هستند بسیار تبحر خاصی در این زمینه دارند.

آشناگر افزود: اعتقاد به شعائر بنیادین نظام، ازجمله استقلال و آزادی باید با استفاده از متخصصین و اهل قلم، مورد توجه قرار گرفته و ایجاد اشتراکات بین جوانان ما از هر نوع طیف سیاسی به عنوان یک کار انقلابی انجام شود تا اجازه ندهیم تبار عزیزی که با این ارزش‌ها و فداکاری‌ها در دوران دفاع مقدس حضور یافتند و موجب اقتدار و شکوه و عزت این کشور شدند، با منفعت طلبی برخی افراد تخریب شوند.

آشناگر خاطر نشان کرد: المان‌های فاخر مرتبط با دوران دفاع مقدس در شهر‌های استان بسیار کم است، باید از مجسمه ساز‌های بنام کشور دعوت کرده و متناسب با سه هزار شهید والامقام که استان سمنان را در کشور از این لحاظ درخشان کرده اند، اقدام ارزشمند صورت گیرد.

آشناگر، استاندار سمنان در پایان بیان داشت:  مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، یکی از اقدامات فاخر و ارزنده است، اما تمامی شهر‌های ما باید با جایگزینی و تجمیع طرح‌های کوچک، این‌چنین اقدامات و طرح‌های فاخر را در دستور کار قرار دهند و فرمانداران شهرستان‌ها تلاش کنند تا برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان نیز به خوبی اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار