مدیر کل حفظ اثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان

«سلامی» گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز ۳۰ شهریور با افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ - 16September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه بزرگذاشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس امروز (پنجشنبه) در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با حضور «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان و اعضای ستاد، برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران با ایمان و توکل بر خدا و تقویت باورها، توانستند پیروزی‌های بزرگی بدست آورده و مقاومت و ایستادگی آن‌ها پیروزی تاریخی را به ارمغان آورد.

سلامی با بیان این که سهم مردم استان سمنان در دفاع مقدس برجسته بود و مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی‌ها در دفاع از کشور و نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، گفت: مردم استان در دوران دفاع مقدس، به نسبت جمعیت، به اندازه استان‌های بزرگ کشور نقش آفرینی کردند که بسیار ارزشمند است.

این مسئول با بیان اینکه ارتشیان قهرمان استان در ۱۱ عملیات دوران دفاع مقدس حضور فعال داشتند و ۴۵۰ شهید ارتشی در استان سمنان تقدیم انقلاب شده است، افزود: سپاه و بسیج استان در ۲۴ عملیات حضوری مردانه داشته و دو هزار و ۱۳۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند تا نقش بی‌بدیل شأن را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه جهاد سمنان یا همان سنگر سازان بی سنگر در ۳۰ عملیات دوران دفاع مقدس حضور و ۱۱۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده است، تاکید کرد: نیروی انتظامی استان سمنان در دوران دفاع مقدس، ۸۵ شهید را تقدیم انقلاب کرد تا مجموعه‌ای پرافتخار در استان لقب بگیرد.

وی با اشاره به این که هفته دفاع مقدس، گرامیداشت ارزش‌های انقلابی ملت غیور ایران اسلامی است و روحیه مجاهدت در راه خدا را در مردم افزایش خواهد داد، ادامه داد: در سال جاری با بهره گیری از تجارب سال گذشته به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس که بسیار اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفت، بیش از ۵ هزار برنامه و فعالیت توسط بخش‌های مختلف در سطح استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که در طول هفته دفاع مقدس در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

سلامی به اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس امسال در استان سمنان خاطرنشان کرد: تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان یکی از این برنامه‌های شاخص است که از ۳۰ هزار رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس استان تجلیل و تقدیر خواهد شد که باید همواره مورد احترام و اکرام قرار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: استقرار موکب‌های اربعین در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با حضور راویان دفاع مقدس با ظرفیت حداقلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز ۳۰ شهریور با افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا رژه نیرو‌های مسلح برگزار نخواهد شد و به جای آن نمایشگاه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برپا خواهد شد.

وی با بیان این که تلاش شده تا در هفته بزرگداشت دفاع مقدس، از ظرفیت فضای مجازی و ۵ هزار طلبه و روحانیت در استان به منظور انتقال مفاهیم دفاع مقدس و اربعین حسینی استفاده شود، افزود: نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند سرو سرخ (جشنواره تولیدات فضای مجازی با موضوع دفاع مقدس) و رونمایی از قطعه موسیقی «شهر خون» با آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد از هنرمندان استان سمنان و با صدای علیرضا افتخاری نیز از دیگر برنامه‌های شاخص است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: دو هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و ۷۵ برنامه با زمان دو هزار و ۸۲۰ دقیقه در بخش سیما نیز تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار