مادر سردار شهید «حمید هاشمی» به فرزندش پیوست

حاجیه خانم «مرضیه سادات هزاوه ای» مادر سردار شهید حمید هاشمی در سن ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت و پیکر این بانوی صبر و استقامت با بدرقه مردم ولایت‌مدار و عاشقان ایثار و شهادت و با حضور جمعی از مسئولان امروز پنجشنبه در گلزار شهدای همدان تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۷۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ - 16September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حاجیه خانم «مرضیه سادات هزاوه ای» مادر سردار شهید حمید هاشمی در سن ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت و پیکر این بانوی صبر و استقامت با بدرقه مردم ولایت‌مدار و عاشقان ایثار و شهادت و با حضور جمعی از مسئولان امروز (پنجشنبه) در گلزار شهدای همدان تشییع و به خاک سپرده شد.

سردار شهید حمید هاشمی در پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۴۵ در شهر همدان در خانواده ای روحانی زاده به دنیا آمد.

دوران تحصیلش در مدرسه با پیروزی انقلاب اسلامی همراه شد و در دوره متوسطه با پیوستن به انجمن اسلامی دبیرستان، صف مقابله با گروهک‌ های انحرافی را قوت بخشید و چون از استعدادی سرشار و روحیه ‌ای ممتاز برخوردار بود در انجمن اسلامی سرآمد شد و دیگران را دور خود جمع کرد.

دوران دبیرستان را در سال ۱۳۶۳ به پایان رساند و تابستان همان سال عازم جبهه شد و چند ماهی در جزیره مجنون ماند.

در زمان مرخصی و وقتی در همدان بود برای بچه‌ های محله محروم «منوچهری» کارهای فرهنگی انجام داد و برایشان با برپایی چند چادر، کلاس برگزار کرد.

با پایان تابستان دوباره به جبهه نبرد رفت و حضور ماندگار و سخنرانی‌ های پرشور و حماسی در جمع فرماندهان دوران دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشت، تا اینکه شب بیست و هشتم بهمن ماه ۱۳۶۴ در ادامه عملیات والفجر ۸ و منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر پاکش ۱۰ سال مفقودالاثر بود تا سرانجام در خرداد ۱۳۷۴ شناسایی و به زادگاهش همدان بازگشت و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

این شهید بزرگوار سال ۱۳۹۳ به عنوان شهید سال در شهرستان همدان انتخاب شد تا شاید این نام ‌گذاری، گوشه ‌ای از بزرگی وجودش را بیان کند.

این شهید جمله معروفی دارد که می‌گوید ابر قدرت فقط خداست، پیش از آغاز عملیاتی در دفاع مقدس چنین خطابه می‌کند: «ما برای پیروزی نیامده‌ایم، ما برای شکست نیامده‌ایم، ما فقط برای رضای خدا آمده‌ایم، این راهی نیست که ما آغاز کرده‌ایم، این راهی است که انبیا، علما، صلحا و شهدا در طول تاریخ آغاز کرده‌اند و به ما رسیده است، ما برای یک ماه و ۲ ماه و یک عملیات نیامده‌ایم، ما به رضای او آمده‌ایم و به رضای او می‌ایستیم، ابر قدرت کیست؟ ابر قدرت‌ها کیستند؟ ابر قدرت خداست، خداست و خداست … » 

استان همدان هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها