رایزنی کوتاه وزیر خارجه هند با رئیسی در آستانه نشست شانگهای

وزیر خارجه هند گفت که پیش از آغاز نشست سازمان همکاری شانگ‌های در دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار و رایزنی کوتاهی با رئیس‌جمهور ایران داشت.
کد خبر: ۴۷۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ - 17September 2021

رایزنی کوتاه وزیر خارجه هند با رئیسی در آستانه نشست شانگهایبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند در پیامی توییتری ضمن انتشار یک عکس خبر داد که در جریان برگزاری نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های در تاجیکستان، با رئیس‌جمهور ایران دیداری کوتاه داشت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران روز گذشته به‌منظور انجام سفر رسمی و شرکت در نشست سران «سازمان همکاری‌های شانگهای» وارد شهر «دوشنبه» شد و مورد استقبال «قاهر رسول‌زاده» نخست‌وزیر تاجیکستان قرار گرفت.

این نشست روز جمعه (امروز) با حضور مقام‌های ارشد کشور‌های مختلف عضو سازمان همکاری شانگ‌های و برخی دیگر از کشور‌های مدعو در پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند دقایقی قبل از آغاز رسمی نشست سران سازمان همکاری شانگهای، در پیامی توییتری از دیدار کوتاه خود با رئیس‌جمهور ایران خبر داد.

وزیر خارجه هند در این توییت نوشت: «قبل از شروع اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، تبادل احترام و دیدگاه‌ها با رئیسی رئیس‌جمهور ایران».

در پس زمینه عکس منتشر شده توسط وزیر خارجه هند، تصویر «الکساندر لوکاشنکو «رئیس‌جمهور بلاروس و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم دیده می‌شود.

جایشانکار پیش از این سابقه دیدار با رئیس‌جمهور ایران را داشت. او به نمایندگی از دولت هند برای مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی به تهران سفر کرده بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار