فرماندار ثلاث باباجانی:

هفته دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران است

«شکری» گفت: هفته دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای گران‌قدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و لازم است از این عزیزان تجلیل و تقدیر کنیم.
کد خبر: ۴۷۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 17September 2021

هفته دفاع مقدس بادآور تلاش، ایثار و از خودگذشتگی شهدا وایثارگران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «شکری» فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی امروز در جلسه ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس یک جنک نابرابر ناخواسته توسط دشمنان انقلاب، مردم و نظام جمهوری اسلامی بود.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی با رهبری امام (ره) انقلاب را براساس دین مبین اسلام برای اجرای حق و عدل و کوتاه کردن استعمارگران به سرکردگی امریکا آغاز شد و توانست به اتکای به قدرت مردمی حکومت شاه را سرنگون و حکومت اسلامی را جایگزین کند که این موضوع به کام دشمنان و دولت‌ها که تمام مناف آن‌ها را از ایران تامین می‌شود نبود و از طرفی نتوانست جلوی حرکت‌های انقلابی مردم را بگیرندو حکومت شاهنشاهی را نگه دارند لذا به دنبال توطئه بودند تا انقلاب اسلامی ار به اهداف خود نرسد و جنگ را در حالی‌که ۹۸/۲ درصد مردم به انقلاب رای داده بودند تحمیل کنند.

وی گفت: یک طرف جنگ اسکبار جهانی به سرکردگی امریکا و تمامی ایادی دول غرب و شرق بود و گرداننده آن را صدام قرارا دادند و یک طرف هم ملت ایران و فرزندان انقلابی امام (ره) بودند که با دست خالی، اما با ایمان قوی در تقابل دشمنان ایستادگی کرئنئ تا مرز شهادت و از دست دادند اموالشان پیش بروندلذا در جریان جنگ دشمن ضعیف نبودند بلکه همه دنیای استکبار با تمام توان نظامی لجستیکی و سلاخح‌های ممنوعه به جنگ به ایران اقدام کردند و یک طرف آن هم غیرت مردانی و ایثار ملت و هم ارکان نظامی بود.

شکری در ادامه بیان داشت: استان کرمانشاه خود را در دفاع مقدس نشان داد وهمه شهر‌های استان منجمله مناطق مرزی با خودگذشتگی و غریت دفاع کردندو با داشتن یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۴۰۰ کیلومتر آن را ۱۲ یگان پدافند و محافظت کردیم و این استان با همه توان از زنان و مردان کوچک و بزرگ حتی جوانان که در خط مقدم بودند در دفاع از این مرز بوم بودند.

وی افزود: از یک هزار و ۷۰۰ شهید منطقه اورامانات حدود ۲۰۰ شهید از آن این شهرستان بوده و ۷۰۰ شهید نیز از برادران اهل حق می‌باشد و این یعنی ملت بزرگ ایران در تقابل با دشمنان خود با جان و مالشان مقابله کرده اند و نه تنها مردم استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس بلکه در طول این ۴۲ سال از عمر پر برکت نظام اسلامی مثل کوه استوار ایستاده و خم به ابرو هم نیاوردند.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: باید با زبان، نگاه، عملکرد و ادبیاتی نوین و تاثیرگذار بر نسل جدید، فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را معرفی کنیم و این حماسه‌ها را به آیندگان انتقال دهیم.

این مسئول با عنوان اینکه یادآوری حوادث و عملیات‌ها و رشادت‌های رزمندگان از اهداف ما بوده است، تاکید کرد: قدرشناسی، تکریم و تجلیل از ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و تشریح عملیات‌ها و دستاورد‌ها و پیامد‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف ماست.

شکری افزود: هفته دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گران‌قدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و لازم است از این عزیزان تجلیل و تقدیر کنیم.

غبارروبی و عطر افشانی گلزار‌های شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام، تجلیل از ۱۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، ویزیت رایگان، تجلیل از مدافعان سلامت، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و... از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس در شهرستان ثلاث باباجانی است که در این جلسه درباره آن بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار