امام‌جمعه مشهد:

ارتباطات مردمی رئیس‌جمهور مایه دلگرمی دلسوزان نظام است

«علم الهدی» گفت: ارتباط روسای قوا و به خصوص رئیس‌جمهور با مردم که به صورت هفتگی و در قالب بازدیدهای سرزده و گفت‌وگوهای بی‌واسطه صورت می‌گیرد، مایه دلگرمی دلسوزان و علاقمندان به نظام اسلامی است.
کد خبر: ۴۷۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ - 17September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته که ظهر امروز در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، مسئولان را به حفظ و تقویت روزافزون ارتباطات مردمی دعوت کرد و گفت: ارتباط روسای قوا و به خصوص رئیس‌جمهور با مردم که به صورت هفتگی و در قالب بازدیدهای سرزده و گفت‌وگوهای بی‌واسطه صورت می‌گیرد، مایه دلگرمی دلسوزان و علاقمندان به نظام اسلامی است.

وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس شانگهای ابراز داشت: زمزمه‌هایی وجود دارد که درخصوص اهداف و ضرورت‌های سفر آقای رئیسی به تاجیکستان تشکیک می‌کند و امورات دیگر همچون سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده را مفیدتر از سفر خارجی می‌داند اما در مقابل باید چنین عنوان کرد که این سفر، یک سفر استکبارستیزانه و آمریکا براندازانه بود که اثر آن در این مقطع خاص حتی از ارتباط مردمی بیشتر است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این اجلاس چندی پیش برای مقابله با حضور آمریکا در شرق دنیا، یک قرارداد میان چند دولت اعم از چین، روسیه، ازبکستان و تاجیکستان برقرار کرد تا با هم در خصوص برخی مسائل بین المللی همکاری می‌کنند و ایران هم چند سالی است که می‌خواهد به این اجلاس بپیوندد اما از آنجا که این قرارداد وابستگی ما را به غرب قطع می‌کند، از داخل و خارج کارشکنی‌هایی صورت می‌گرفت.

وی افزود: بیش از ۴۰ سال است که انقلاب ما پیروز شده و ما دشمن آمریکای جهان خوار در شرق شناخته می‌شویم و با اینکه ما در متن قرارداد شانگهای وجود نداریم اما شرق به دلیل شناخت اقتدار ما به صورت رسمی از ایران دعوت می‌کند تا در این اجلاس حضور پیدا کند.

امام‌جمعه مشهد ضمن تمجید از حماسه‌آفرینی دلاوران نیروی دریایی ارتش در جریان موفقیت در مأموریت اخیر خود در آب‌های آزاد بین المللی خاطرنشان کرد: وقتی ناو جنگی ما پس از جهان‌پیمایی و رزمایش با کشورهای مختلف پرچم خود را برافراشت و به ایران بازگشت، دنیا متوجه اقتدار ما شد و فهمید که می‌توان زیر سایه ولی‌فقیه چنین اقتداری ایجاد کرد و این مقدمه جهانی‌شدن انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

وی ادامه داد: علاوه بر این خبر خوش از جانب نیروی دریایی ارتش ولایتمدار ایران اسلامی، موضوع صادرات گسترده نفت و گازوییل به لبنان نیز یکی دیگر از دستاوردهای کشور در روزهای اخیر بود زیرا اگرچه آمریکا فکر می‌کرد که با جاسوس‌های عربستانی خود می‌تواند بر لبنان مسلط بماند اما زمینه ادامه قدرت نمایی اروپا در منطقه با ارسال سوخت به لبنان و حضور در اجلاس ضد آمریکایی از بین رفت و صراحتاً به جهان ابراز کردیم که دیگر مجالی برای پیشرفت غرب در منطقه وجود ندارد.

ترویج تقوای عملی در جامعه یک ضرورت است

علم الهدی با اشاره به ضرورت تشویق آحاد جامعه به حفظ تقوا و ترویج مبانی اخلاقی در بین مردم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که در دیداری که با ائمه جماعات سراسر کشور داشتند، به طور مشخص بر اهمیت ترویج تقوای عملی در جامعه تأکید داشتند و از این رو، تبیین شاخصه‌های اخلاق در روابط روزمره تبدیل به یکی از دستورالعمل‌های ثابت خطبه‌های عبادی نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور شده است.

وی افزود: ذخایر فقه و حکم اسلامی به اندازه‌ای غنی است که در هر صورتی که بخواهیم زندگی ما تحول پیدا کند، می‌توانیم از خزانه دستورات دین برای تعریف کردن مبانی اخلاقی و فرهنگی آن موضوع استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دعای ۲۶ صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: نباید چنین تصور کرد که تألیف گرانمایه امام سجاد (ع) صرفاً یک ادعیه نامه است زیرا اساساً آموزش در قالب دعا دو اثر قوی دارد؛ اول اینکه انسان در مقام دعا وقتی با خدا حرف می‌زند ارتباط احساسی با خدا دارد و آنچه از او می‌خواهد با عشق مطالبه می‌کند و این احساس، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: خاصیت دوم آموزش در قالب دعا این است که وقتی امام سجاد(ع) در این قالب دستور می‌دهند، یک نوع آرمان و هدف می‌سازند و وقتی ایشان در قالب دعا فرهنگ برخورد با همسایه را می‌آموزند، یعنی این یک اصل در دین ماست و ما جدیت به کار می‌بریم تا اصل محقق شود.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه ما متأسفانه در بینش‌های معرفت شناسی به ائمه خصوصاً به امام سجاد (ع) کم معرفت هستیم، تصریح کرد: تصویر مردم از امام سجاد (ع) گوشه نشینی و دعا و مناجات است و آن‌ها فکر می‌کنند ایشان به هیچ مسئله سیاسی و اجتماعی در زندگی مردم کار نداشت. مردم تصور می‌کنند امام سجاد (ع) همیشه بیمار بودند اما ایشان رهبر سوم کربلا بوده و قهرمانی ایشان حتی از عرض دلاوری‌های کربلا هم بالاتر بود.

وی تأکید کرد: به طور مثال، اهل بیت توانستند در شام به مردمی که فکر می‌کردند یزید یک خارجی را کشته، ثابت کنند او فرزند رسول خدا را کشته است؛ وقتی خطیب در مسجد جامع دمشق ضد حضرت امیر المومنین (ع) و در مدح ابوسفیان سخن می‌گفت، فکر نمی‌کرد امام سجاد(ع) آنجا را به میدان نبردی در راستای اموی‎زدایی تبدیل کن اما این مهم به برکت انفاس زکیه و توفنده این امام همام رخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار