امام جمعه مهریز:

«دفاع مقدس» ظرفیت مدیریت‌های منحصر به فرد نظام دینی بود

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت‌های عظیم مدیریت‌های منحصر به فرد نظام دینی بود، یعنی نظام «ولایت فقیه».
کد خبر: ۴۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 17September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوا اظهار داشت: تقوا در دنیای امروز به منزله یک حصار است که انسان را حفظ می‌کند و یک محافظ در برابر حوادث، مشکلات است. در فردای آخرت تقوا راه به سوی بهشت است و انسان را به بهشت هدایت می‌کند. 

وی با اشاره به روز اورژانس گفت: اولین کسانی که بر بالین مصدومین حاضر می شوند و خدمات درمانی را ارائه می‌دهند، عزیزان زحمتکش اورژانس و ماموریت های پزشکی هستند. خدمات پزشکان و پرسنل اورژانس اهمیت بالایی دارد و در جایگاه ارزشمندی قرار دارند.

خطیب جمعه مهریز با اشاره به فرارسیدن جشن عاطفه‌ها گفت: بیش از ۳۵۰ دانش آموز بی بضاعت و نیازمند در شهرستان است که امیدواریم به این عزیزان کمک شود تا ان‌شاءالله در سال تحصیلی جدید با آرامش وارد کلاس درس شوند و بتوانیم لبخند را بر لبان این دانش آموزان جاری کنیم، کاری بسیار خداپسندانه است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل (ره) و جانبازان و آزادگان سرافراز اذعان داشت: بحث دفاع مقدس بحث مفصلی است، یک گنجینه‌ی مقدسی است که  ابعاد گسترده‌ای دارد و باید تبیین شود. امروز شاید بعضی از افراد یا در گذشته بعضی از جاهلان و مبارزان بعضی از آنهایی که سریع فریب وعده‌ و وعیدهای دشمن را می‌خورند.

دفاع مقدس یعنی مظهر معنویت، آرمانگرایی

امام جمعه مهریز با بیان اینکه واژه دفاع مقدس یعنی مظهر معنویت، آرمانگرایی، مظهر تدبیر و حکمت افزود: ما در جنگ ثابت کردیم که می توانیم روی پای خود بایستیم، دشمن از خدا بی خبری به نام صدام با آن غرور و تکبری که داشت ادعا داشت تهران را بگیرد و ابرقدرت‌ها، تمام ظالمان پشت صدام بودند و ما با باا یثار و از خودگذشتگی جلوی دشمن ایستادیم. با بیش از ۲۲۰ هزار شهید که خون این عزیزان در این راه ریخته شد نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

وی با بیان اینکه عالی ترین نمونه مقاومت را در دفاع مقدس می بینیم تصریح کرد: نمونه مقاومت را در دفاع از آرمان‌ها و اصول انقلاب و ارزش‌های اسلامی دیدیم. اما امروز می‌بینیم متاسفانه یک عده‌ای می‌خواهند این ارزشها را زیر سوال ببرند، چه می‌خواهند جواب این شهدا را بدهند؟ خون پاک این افرادی که قلب با ایمانی داشتند، چهره شهدا را ببینید، زندگینامه شهدا را بخوانید، وصیت نامه ها را نگاه کنید، منشور معنوی انقلاب است، چه ارزش هایی را این عزیزان داشتند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت های عظیم مدیریت های منحصر به فرد نظام دینی بود، یعنی نظام ولایت فقیه.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: نظارت و کنترل دولت بر نحوه توزیع و قیمت کالاها موجب پیشگیری از افزایش بهای آنها می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت برخی اجناس طی روزهای اخیر مجدد فشار زیادی بر اقشار مختلف جامعه به خصوص خانوارهای آسیب‌پذیر کرده و باید با همتی مضاعف پیشگیری شود.

باید با تلاش جهادی از ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم جلوگیری کرد

امام‌جمعه مهریز با قدردانی از تلاش دولت و رییس‌جمهوری که با روحیه انقلابی در خدمت کشور و مردم است اظهار کرد: باید با تلاش جهادی از ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم جلوگیری کرد.

محی‌الدینی بیان کرد: برخی افراد از فرصت موجود که زمان تغییر و تحول برخی مدیران در رده‌های مختلف است سوء استفاده می‌کنند که باید جلو این وضعیت گرفته شود.

وی یادآور شد: اگر نظارت‌ها قوی‌تر و بر بازار و توزیع کالاها آرامش حاکم شود و دست واسطه‌گران قطع شود موجب دلگرمی مردم و اعتمادبخشی عمومی است.

امام‌جمعه مهریز به حضور رییس‌جمهوری در نشست سازمان شانگهای و سخنرانی وی و گفت و گو با برخی سران کشورها اشاره و آن را اقتدار ایران ذکر کرد.

محی‌الدینی اظهار کرد: حضور ایران در سازمان‌های معتبر جهانی و نقش مهم کشورمان در تحولات دنیا و منطقه‌ بسیار اثربخش و تعیین‌کننده است.

وی به بدعهدی آمریکا در موضوع  برجام و همچنین موضع‌گیری اخیر آژانس هسته‌ای در قبال ایران اشاره کرد و گفت: دلبستگی به کفار و دشمنان هیج فایده‌ای به حال مردم و میهن اسلامی ندارد.

امام‌جمعه مهریز تاکید کرد: تجربه ۴۲ سال گذشته بارها نشان داده که استکبارجهانی و آمریکا و اروپایی‌ها فقط به دنبال منافع خود و ضربه‌زدن به ایران انقلابی هستند.

محی‌الدینی گفت: باید مردم و مسئولان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و با استکبارستیزی و بهره‌گیری از توانایی داخل کشور برای حل مشکلات اقدام کنند.

وی با تبین سخنان رهبری مبنی بر لغو سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: رئیس جمهور انقلابی دستور لغو سند ۲۰۳۰ را داد زیرا سند ۲۰۳۰ در صدد تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها بود.

وی ادامه داد: اجرای این سند در مدارس ایران باعث ترویج فرهنگ و غرب‌زدگی می شد که با اقتدار، از تصویب و اجرای آن جلوگیری شد.

محی الدینی با اشاره به روند افزایش قیمت‌ها بیان کرد: این افزایش قیمت‌ها برای مردم مشکل ساز خواهد بود و دولت، مأموران و ناظران باید بازرسی کامل داشته باشند که عده ای دائم شرایط را برای مردم سخت تر نکنند.

امام جمعه مهریز یادآور شد: مشکل اصلی مردم در بحث سیمان، مسکن، آهن آلات و قوت غالب که نان است، بوده و انتظار دارند که آرامش نسبی به ویژه در موارد یاد شده به بازار بازگردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار