عضو هیات رئیسه مجلس:

عضویت ایران در شانگهای منشاء حرکت پرشتاب اقتصادی و سیاسی می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای فصل نوینی است که منشاء حرکت پرشتاب‌تر به سوی شکوفایی اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایران خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ - 17September 2021

عضویت ایران در شانگهای منشاء حرکت پرشتاب اقتصادی و سیاسی می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای، اظهار داشت: فصل جدیدی در مراودات سیاسی و اقتصاد در ارتباط ایران شروع شده است، کسانی سال‌ها تصور کردند که دنیا فقط سه کشور اروپایی و آمریکا است همین باعث شد که اروپایی و آمریکایی‌ها اقتصاد کشور را دچار لرزه‌های شدید کنند، با اندک اخم یا لبخند آن‌ها قیمت‌ها فرو می‌ریخت یا به اوج می‌رسید، در واقع اقتصاد کشور گروگان دیگران بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس عنوان کرد: امروز فضایی ایجاد شده که با همه کشور‌ها برای مراوده و ارتباط داشته باشیم و دنیا را در حد چند کشور کوچک نمی‌بینیم. پیوستن ایران به پیمان شانگهای منافع زیادی دارد، با عضویت دائم انحصار شکسته می‌شود و این شکسته شدن انحصار ارتباط با اروپا و آمریکا، اقتصاد کشور در گرو چند کشور نخواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه منافع اقتصادی برای ایران به همراه دارد از نظر سیاسی، ارتقا جایگاه ایران در بین کشور‌های دیگر را رقم می‌زند.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: یکی از بحث‌ها این است که هر چقدر روابط اقتصادی با کشور‌ها گسترش پیدا کند امنیت ما تضمین می‌شود چرا که این مراودات گسترده اقتصادی موجب می‌شود منافع کشور در هم تندیده شود، به طور تلویحی کشور‌ها به خودی خود پیمان مشترک برای هماهنگی در امور دیگر ببندند. در هر حال عضویت دائم شانگ‌های فصل نوینی است که منشاء حرکت پر شتاب‌تر به سوی شکوفایی اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایران خواهد بود.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار