دفاع‌پرس بررسی کرد؛

شکست رژیم صهیونیستی در مشروعیت‌بخشی به خود در میادین ورزشی/ هم‌صدایی ورزشکاران مسلمان در حمایت از ملت فلسطین

رژیم صهیونیستی با وجود صرف هزینه‌های گزاف در استفاده از ورزش به‌عنوان ابزاری برای کسب مشروعیت و عادی‌سازی روابط خود با کشورهای اسلامی (به جز امارات و بحرین) ناکام مانده و خواهد ماند.
کد خبر: ۴۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 19September 2021

ناکامی رژیم صهیونیستی در استفاده ابزاری از ورزش برای کسب مشروعیتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی بعد از اشغال سرزمین‌های فلسطین در سال ۱۹۴۸ و کشتار و آواره کردن میلیون‌ها فلسطینی تا به امروز هنوز نتوانسته خود را به‌عنوان یک کشور و حکومت مشروع در عرصه بین‌الملل معرفی کند و بسیاری از کشور‌ها هستند که از شناختن این رژیم غاصب به‌عنوان یک کشور و حکومت مشروع و قانونی خودداری می‌کنند و همواره کشور‌های مختلف در مناسبت‌های گوناگون این اشغالگری و نامشروع بودن این رژیم را به مقامات یادآوری می‌کنند. دولت رژیم صهیونیستی در این راه به طرق مختلف اعم از دیپلماتیک، اقتصادی سیاسی و حتی فرهنگی روی آورده تا بلکه خود را به‌عنوان حکومت رسمی و قانونی به جامعه جهانی معرفی کند؛ اما می‌بینیم که حتی برخی از متحدان آن‌ها نیز خطر پذیرفتن این کشور به‌عنوان کشور و حکومتی مشروع و قانونی را نمی‌پذیرند.

نکته مهم اینجاست که تقریبا تمامی راه‌هایی که رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به خود آزموده با شکست روبرو شده است تا آنجایی که کارشناسان و اندیشمندان این کشور بعد از تحقیق و بررسی‌های فراوانی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که باید با حضور در جامعه ورزشی بین‌المللی و شرکت در رقابت‌های ورزشی جهانی خود را نماینده کشوری معرفی کنند که همانند سایر کشور‌ها مشروع و قانونی است.

اما مسئله بسیار مهم و اساسی در این بین اینجاست که با وجود سرمایه‌گذاری فراوانی که اخیرا رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در عرصه ورزش انجام داده و با صرف میلیارد‌ها دلار پول سعی کرده تا آنجایی که می‌تواند در تمامی رقابت‌های منطقه‌ای خود و همچنین رقابت‌های بین‌المللی و جهانی حضور پیدا کند، اما هنوز موفق نشده است که بعد از گذشت سال‌ها از اجرا و پیگیری این پروژه موفقیت چشمگیری را کسب کند. این ناکامی تا آنجایی بوده که هنوز کشور‌های اسلامی فراوانی هستند که تمایلی به رقابت با ورزشکاران این رژیم اشغالگر نداشته و در میادینی که ورزشکاران اسرائیلی حضور دارند، حاضر نمی‌شوند.

موضوعی که در این بین خودنمایی می‌کند عزم بالای مقامات رژیم صهیونیستی در حضور پیوسته و مداوم در تمامی عرصه‌های ورزشی بین‌المللی و جهانی است و در این راه با هدف جلب حمایت نهاد‌های ورزشی جهانی به جهت پشتیبانی از حضور ورزشکاران این کشور، کمک‌های مالی فراوان و قابل توجهی را به این سازمان‌ها و نهاد‌های ورزشی کرده است. اما با تمامی این اوصاف بازهم در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده است، زیرا فارغ از بحث کشور‌ها و مسئولان ورزشی آنها، این بار خود ورزشکاران هستند که به صورت کاملا شخصی و خودجوش و بدون هماهنگی‌های دیگر در برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر نمی‌شوند.

عرصه ورزشی دیگری که رژیم صهیونیستی چند وقتی است که در آن وارد شده سرمایه‌گذاری و خرید باشگاه‌های بزرگ و محبوب ورزشی است. در چند سال اخیر سرمایه داران یهودی با خیزبرداشتن و انجام سرمایه گذاری در باشگاه‌های بزرگ و محبوب فوتبال در انگلستان، اسپانیا و ایتالیا سعی می‌کنند تا ضمن کنترل و به دست گرفتن فعالیت‌های ورزشی کشور‌ها با توده مردم و ورزشکاران ملل مختلف ارتباط برقرار کرده و از این مسیر در کنار عادی سازی حضور یهودیان و سرمایه داران یهودی در عرصه ورزش کشور‌های مختلف فضای مناسب و ایده‌آلی را در جهت معرفی و تعامل ورزشکاران یهودی با سایر ورزشکاران دیگر کشور‌ها انجام بدهند.

مسئله مهم و اساسی در این ماجرا اینجاست تا مادامی که خود ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی به صورت کاملا شخصی و انفرادی در میادین مختلف در برابر نمایندگان اسرائیل در رشته‌های گوناگون حاضر نمی‌شوند نه تنها مقامات رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند که مسئولان دیگر کشور‌ها هم چنین اجازه و جرائتی را نخواهند داشت تا با دعوت از ورزشکاران کشور اسرائیل در جهت عادی سازی و مشروعیت بخشی به رژیم نژادپرست صهیونیستی گام بردارند.

مقامات رژیم صهیونیستی بعد از طی کردن تمامی راه‌های موجود در جهت حضور در مجامع بین‌المللی در جهت مشروعیت بخشی به خود و کسب ناکامی در اغلب این مسیر‌ها از در سیاست وارد شده و با لابی‌ها و رایزنی‌های پشت پرده با مقامات فدراسیون‌های ورزشی جهانی آن‌ها را مجبور کردند تا آن دسته از ورزشکارانی که در برابر رقبای اسرائیلی خود حاضر نمی‌شوند را جریمه و از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم کنند. البته تجربه ثابت کرده که آن‌ها در این مسیر هم راه به جایی نخواهند برد.

حضرت امام خامنه‌ای موضوع به رسمیت نشناختن رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی را موضوعی نیز بسیار مهم دانستند و گفتند: رژیم سفّاک، نسل‌کُش و نامشروع صهیونیستی تلاش دارد با حضور در میدان‌های بین‌المللی ورزشی برای خود کسب مشروعیت کند و مستکبرین جهانی نیز به او کمک می‌کنند، اما مسئولان محترم ورزشی و ورزشکاران نباید در این حوزه، به هیچ وجه منفعل شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار