یادداشت/

پیشکسوتان دفاع مقدس، «جنگ» را به مکتب «گنج» تبدیل کردند

مجاهدانی که در روز سی‌ام شهریور تجلیل می‌شوند جنگ را به یک دانشگاه آدم‌پروری و به یک مکتب از گنج تمام نشدنی تبدیل کردند و تجلیل از آنان ضرورت دارد.
کد خبر: ۴۷۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ - 19September 2021

ضرورت تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدسگروه استان‌های دفاع‌پرس - «ولی‌الله شیرامه» مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران؛ خداوند در آیه ۷۴ سوره نساء در تکریم و تجلیل از مجاهدان می‌فرماید: پس باید کسانی که زندگی دنیا را به آخرت می‌فروشند در راه خدا پیکار نمایند؛ و هر کس در راه خدا پیکار کند پس کشته شود یا پیروز گردد به زودی او را پاداشی بزرگ عطا می‌کنیم.

الحمدلله چند سالی است که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با مدیریت سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و با همت عالی این سازمان تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همین فرماندهان و رزمندگانی که در سال‌های دفاع مقدس و در بهترین دوران یعنی جوانی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به جنگی که استکبار به سرکردگی صدام بعثی به جمهوری اسلامی تحمیل کرده بود روانه شدند و با کمترین امکانات در مقابل ۵۲ و یا ۵۳ کشور جاودانه ایستاده‌اند و حتی یک وجب خاک را با مقاومت جانانه به دشمن ندادند.

مقاومت برای دین

جنگ با وجود شخصیتی دو قطبی‌ای که دارد وقتی برای دفاع از جان و مال و ناموس و از آن مهم‌تر برای دفاع از دین شعله‌ور شود چنان قداستی می‌گیرد که واژگانش بهم می‌ریزند و با چینش جدیدی «گنج» خوانده می‌شود؛ و اکنون مجاهدانی که در روز سی‌ام شهریور تجلیل می‌شوند جنگ را به یک دانشگاه آدم‌پروری و به یک مکتب از گنج تمام نشدنی تبدیل کردند.

اوصاف مجاهدان از زبان امام علی (ع)

دلیل و مدرک ما برای تجلیل از پیشکسوتان را در حکمت ۴۳۳ نهج‌البلاغه و در موقعی که امام علی (ع) خبر شهادت مالک اشتر که رحمت خدا بر او باد را شنید، که فرمود: مالک! چه مالکی؟ به خدا اگر کوه بود. در سرافرازی، کوهی بود یگانه، و اگر سنگ بود، سنگی سخت و محکم بود که هیچ رونده‌ای به اوج قله او نمی‌رسید و هیچ پرنده‌ای بر فراز آن پرواز نمی‌کرد؛ و باور کنیم که در مکتب امام خمینی (ره) فرماندهان ما همچون مالک اشتر فرماندهی می‌کردند و رزمندگان ما هم در مکتب امام رشادت‌ها و حماسه‌ها آفریدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری سال قبل در تجلیل از این مردان خستگی‌ناپذیر، حضور همه اقشار مردم در دفاع مقدس را یک مدل جدید مردمی عنوان نمودند و فرمودند: در این مدل گسترده حضور مردمی، استعداد‌های مهمی ظهور یافت و به عنوان مثال یک جوان روستایی از کرمان تبدیل به حاج قاسم سلیمانی شد؛ و یا یک افسر جوان تبدیل به فرمانده‌ای مجرب و توانا همچون شهید صیاد شیرازی و شهید بابایی شد و یا از یک روزنامه‌نگار داوطلب در کوران حوادث جبهه، نابغه‌ای اطلاعاتی مثل شهید باقری ساخته است.

شکل گرفتن یک مدل جدید مردمی که در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود منظور همین مجاهدان و پیشکسوتانی هستند که بر همه ما واجب است که در تکریم و تجلیل آنان اگر کوتاهی بعمل آید به عذاب دنیایی و اخروی دچار می‌شویم. مگر امام بزرگوار ما در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود تاکید نکردند که نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم رززمره زندگی فراموش شود.

اگر چه همیت بنیاد حفظ آثار و مجموعه سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس از هیچ تلاشی برای تکریم از این عزیزان دریغ نمی‌کنند، اما کافی نیست و این مسئولیت نباید فقط مربوط به این سازمان باشد و همه نهاد‌های انقلابی بویژه دولت انقلابی و مجلس بر خود وظیفه بدانند که در خصوص تامین معیشت زندگی به‌ویژه برای رزمندگانی که غیرشاغل هستند و درآمد ثابتی ندارند، و اکنون دوران پیری را تجربه می‌کنند اقدامی انجام دهند تا فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را جامعه عمل بپوشانند و به تکلیف دینی و الهی خود عمل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار