سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

عملیات گسترده نظامی علیه مواضع تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق/ بساط تروریست‌ها را برمی‌چینیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملیات دو هفته پیش سپاه پاسداران در اقلیم شمال عراق، گفت: تداوم حضور و شیطنت‌ گروه‌های ضد انقلاب در این منطقه، قطعاً با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ - 19September 2021

هشدار سرلشکر باقری به گروهک‌های تروریستی مستقر در شمال عراقبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در شمال عراق اظهار داشت: در مسئله اقلیم شمال عراق متأسفانه با کم‌توجهی اقلیم و ضعف‌هایی که دولت عراق به دلیل حضور آمریکایی‌ها داشته است، مواجه هستیم که این سبب شده تا گروهک‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق حضور فعالی داشته باشند.

وی افزود: این گروهک‌ها پس از سال‌ها شکست‌هایی که داشتند در یک سال اخیر با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های مرتجع عربی سعی کردند عملیات‌های تروریستی را توسعه دهند؛ هرچند که تاکنون نتوانسته‌اند کار موفقی انجام دهند، اما در برخی از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ناامنی‌ها و نگرانی‌هایی را به وجود آوردند؛ لذا ما چنین شیطنت‌هایی را برنمی‌تابیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه زندگی در سایه امنیت و آرامش حق ملت ایران و مردم مرزنشین سرزمین ما است، گفت: کشور عراق و اقلیم شمال عراق نباید اجازه دهند تا مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های ضدانقلاب مسلح در آن منطقه پادگان آموزشی، مقر‌های رادیو و تلویزیونی و اردوگاه داشته باشند، کنگره برگزار کنند، آموزش نظامی بدهند، به مرز‌ها و مناطق ما حمله کنند و افرادی را از ما ترور کنند؛ این‌ها برای ما قابل پذیرش نیست.

سرلشکر باقری تأکید کرد: نیرو‌های مسلح با مباشرت و مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط این گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در دو هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت؛ این حق قانونی و منطقی ملت ایران است که از مرز‌های امن و آرامی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: به سران اقلیم شمال عراق و مسئولان دولت عراق توصیه کرده‌ایم که بساط این گروه‌های تروریستی را جمع کنند و مانع فعالیت این‌ها شوند؛ البته این اخطار، توصیه و درخواست چند سال است که مطرح شده اما متأسفانه عمل نشده است؛ لذا چنانچه حضور این‌ها و شیطنت‌هایشان ادامه داشته باشد، با تکرار و توسعه عملیات‌های خود، آن‌ها را منهدم خواهیم کرد تا کاملاً بساطشان را جمع کنند و بروند.

بیشتر بخوانید

حمله پهپادی سپاه پاسداران علیه تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق
فیلم/ حمله پهپاد‌های سپاه به پایگاه تروریست‌ها
چرایی حمله سپاه به مواضع ضدانقلاب در خاک عراق

سردار باقری افزود: البته فعالیت‌های سیاسی هیچ ایرادی ندارد و ما در درون کشورمان صد‌ها حزب داریم که بسیاری از این‌ها ممکن است با مشی دولت‌های ما اختلاف داشته باشد، اما در عین حال نشریه دارند، سامانه‌های ارتباطی دارند و فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی خود را انجام می‌دهد که این طبق قانون اساسی ما آزاد است؛ اما فعالیت‌های مسلحانه را نمی‌توانیم تحمل کنیم و حتماً با آن برخورد می‌کنیم.

وی گفت: ما از جهت اطلاعاتی اشراف کاملی بر آن‌ها داریم و در حملات و عملیات‌هایی که دو هفته پیش اتفاق افتاد، مقر فرماندهی تعدادی از این گروه‌ها را با اعلام قبلی به‌صورت نقطه‌ای منهدم کردیم؛ چراکه ما در مرحله نخست، قصدمان تحمیل تلفات نبود و به همین جهت به آن‌ها اطلاع دادیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: از این به بعد چنانچه این فعالیت‌ها و حضور گروه‌های تروریستی ادامه یابد، قطعاً با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها