مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

اقتدار نظام جمهوری اسلامی حاصل ایثارگری‌ها و شجاعت رزمندگان دفاع مقدس است

«سلامی» گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی حاصل ایثارگری‌ها و شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه فداکاری شهدا، آزادگان و جانبازان است.
کد خبر: ۴۷۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ - 19September 2021

اقتدار نظام جمهوری اسلامی حاصل ایثارگری‌هاو شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان در محفل خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان سمنان امروز (یکشنبه) در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام (ره) و رشادت‌ها و فداکاری‌های بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع از آرمان‌های کشور و ارزش‌های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم.

وی گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی حاصل ایثارگری‌هاو شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه فداکاری شهدا، آزادگان و جانبازان است.

سلامی ادامه داد: ایمان، وحدت و ولایت پذیری رزمندگان اسلام از عوامل پیروزی هشت سال دفاع مقدس بو و اگر امروز می‌خواهیم که در مقابل دشمنان بایستیم باید ایمان، وحدت و ولایت پذیری رزمندگان اسلام را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: سهم مردم این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار برجسته بود و مردم استان به نسبت جمعیت هم‌طراز استان‌های بزرگ کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و در صحنه‌ها حضور داشتند و مجاهدت این مردم بزرگ همچنان ادامه دارد.

سلامی گفت: گرامیداشت دفاع مقدس یک امر مقطعی و منحصر به زمان و مکان خاصی نیست بلکه این حرکت انقلابی و اسلامی در همه زمان‌ها و همه مکان‌ها ساری و جاری است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تشکل‌های مردم نهاد و... قریب به ۵۰۰۰ برنامه و فعالیت در سطح استان برنامه‌ریزی شده که در طول هفته دفاع مقدس در سراسر استان انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه کاروان دفاع مقدس نیز در سمنان روز سی و یکم شهریور به حرکت در خواهد آمد، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز سی‌ام شهریور با افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه همایش بزرگ تقدیر از یک هزار و ۲۰۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس به صورت همزمان در هشت شهرستان و با سخنرانی ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار می‌شود، تاکید کرد: این مراسم که در روز سه شنبه سی شهریور ماه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور رزمندگان، مسئولان، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس و‌... همچنین ارتباط ویدئوکنفرانسی با ریاست جمهور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» نماینده، ولی فقیه استان سمنان ادامه داد: آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی است تا یاد و خاطره شجاعت‌های مردانی را یادآوری کنیم که در دفاع از مرز‌های ایران اسلامی، حماسه‌هایی را آفریدند که نه در همیشه‌ی تاریخ این مرز و بوم بلکه در همیشه‌ی تاریخ دنیا، سربلندی و افتخار را نصیب ایران و ایرانی کرد.

وی با شاره‌ای به آیه ۲۳ سوره احزاب ادامه داد: خدای متعال می‌فرمایند: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً» برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند و برخی به انتظار فیض شهادت مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.
 
این مسئول گفت: عده‌ای که به هر جهتی شهادت نصیب‌شان نمی‌شود نسبت به عهد و پیمان خود با خداوند پایبند هستند و ممکن است در زمان دیگری به شهادت برسند.
 
نماینده ولی فقیه در سمنان با بیان اینکه همه باید وصیت نامه شهدا ر ا بخوانیم و به آن عمل کنیم متذکر شد: شهدا در وصیت نامه‌های خود ما را به پایبندی به ولایت سفارش کرده اند و همه ما عزت، اقتدار و امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که فکر و منطق شهیدان مورد توجه و الگو قرار گیرد.
 
در ادامه ۵ نفر از رزمندگان و پیشکسوتان خاطراتی را بیان کردند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار