نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضرورت‌های کشور در گام دوم انقلاب است

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: گرامیداشت یاد و خاطر شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و تعظیم شعائر اهل‌ بیت (ع) باید یکی از وظایف مهم رسانه‌ها باشد و امروز احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضرورت‌های کشور در گام دوم انقلاب است.
کد خبر: ۴۷۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ - 19September 2021

احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضرورت های کشور در گام دوم انقلاب استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی امروز در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سه‌ساله شدن فعالیت کنگره شهدای استان مرکزی در فضای مجازی اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی در میدان بزرگ ایثار و ازخودگذشتگی فرهنگ و قیام حسینی را زنده کردند و برای اعتلای دین اسلام و سیره اهل‌ بیت (ع) نقش‌آفرینی کردند.

دری نجف‌آبادی گفت: دفاع مقدس ملت ایران صرفاً محدود به مقطع خاصی نیست بلکه یک گنجینه عظیمی است که می توان سال ها از آن بهره برداری کرد و آنچیزی که امروز باید بیشتر در خصوص این فرهنگ عظیم دفاع مقدس مورد توجه باشد تولید محتوای تبیینی و تبلیغی است که بتواند نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا سازد.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته فعالیت های بسیار چشمگیری در فضای مجازی در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که جای تقدیر بسیار دارد.

امام جمعه اراک عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای حضور کنگره شهدای استان مرکزی در فضای مجازی فرهنگ سازی است که تلاش های ارزنده ای در این راستا صورت گرفته و البته باید با قوت ادامه دار باشد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: همانگونه که کنگره شهدای استان مرکزی احیا کننده فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان بود و منشا خیرات و برکات فراوانی شد ورود کنگره شهدای استان مرکزی به فضای مجازی نیز احیا کننده فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی است و قطعا آثار و برکات بسیاری برای جوانان داشته که یکی از آنها خارج شدن از فضای انفعال در فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: تخصصی عمل کردن یکی از ویژگی های برجسته فعالیت های کنگره شهدا در فضای مجازی است و با توجه به اینکه یکی از شاخصه های بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق است لذا لازم است یکی از محورهای مهم فعالیت کنگره در فضای مجازی ترویج معنویت و اخلاق مداری باشد.

وی گفت: امروز بعد از گذشت سه سال از فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی در فضای مجازی این مجموعه فرهنگی و رسانه ای جایگاه خود را در بین رسانه ها پیدا کرده و کانال کنگره در فضای مجازی به یک رسانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی تبدیل شده است.

امام جمعه اراک یادآور شد: توسعه فعالیت های کنگره در فضای مجازی یک امر لازم و ضروری است که امیدواریم با حمایت های مسئولین این مهم انجام شود و خوشبختانه با توجه به سطح فعالیت ها این مجموعه قابلیت توسعه هم از نظر کیفی و هم کیفی را دارد.

دری نجف آبادی عنوان کرد: خوشبختانه سطح فعالیت های کانال کنگره مطلوب است اما در حوزه کودکان و نوجوانان باید بیشتر ورود پیدا کرد تا بتوان نسل جدید جامعه را با عظمت دفاع مقدس به خوبی آشنا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطر شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و تعظیم شعائر اهل بیت (ع) باید یکی از وظایف مهم رسانه ها باشد افزود: امروز احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضرورت های کشور در گام دوم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از دین و انقلاب اسلامی باید به عنوان یک فرهنگ در کشور تبدیل شود و رسانه ها نقش مهمی در این راستا دارند ادامه داد: لذا باید از هر فرصتی به خوبی استفاده کنیم و خدا را شاکر باشیم که در این مقطع زمانی قرار گرفتیم و باید از ظرفیت ها بهره مندی کامل ببریم.

امام جمعه اراک یادآور شد: شهدای انقلاب اسلامی ندای حضرت امام(ره) را به خوبی لبیک گفتند و خوشبختانه استان مرکزی با تقدیم بیش از ۶۲۰۰ شهید در این مقطع سرنوشت ساز سربلند بیرون آمد و امروز باید یاد و خاطر شهدا را گرامی بداریم و برای ترویج سیره و فرهنگ شهدا همه تلاش را به کارگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب از گذشته همواره با توطئه آفرینی و فتنه انگیزی به دنبال تحریف و فراموشی ارزش ها بودند و وظیفه ما است برای احیای دین و حیات طیبه الهی تلاش و مجاهدت کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان زنده و پویا است ولی باید تلاش ها بیشتر باشد تا نسل جوان و نوجوان بتواند راه و مسیر حق و حقیقت را به خوبی تشخیص دهد اظهار کرد: تهاجم فرهنگی بیگانگان و توطئه علیه فرهنگ ارزشی اسلام ناب محمدی به دنبال فاصله گرفتن جوانان از ارزش های اسلامی است و دشمنان به دنبال این هستند به فرهنگ های ارزشی همچون عفاف ، حجاب ، امربه معروف و نهی از منکر ، تقوا، نماز و ولایت آسیب برسانند و لذا باید همه توان را برای شکست راهبردهای آنها به کارگیری کنیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: دفاع مقدس مسیر جوانان ایران اسلامی را تغییر داد و آنها را به عالی ترین درجه در نزد خداوند متعال رساند و امروز وظیفه داریم برای رشد و تعالی جوانان و جامعه اسلامی همواره فرهنگ ایثار و شهادت و در راس آنها دفاع مقدس را در جامعه زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: کنگره شهدای استان مرکزی یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در طول سال های گذشته استان مرکزی بود که بار دیگر فرهنگ ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و جهاد فی سبیل الله را در سطح استان زنده کرد و پیوند عمیقی میان نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا برقرار کرد و امروزبه یک جریان قوی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: برگزاری بیش از ۱۶ اجلاسیه تخصصی در سطح استان منشا خیرات فراوانی بود و توانست نقش اقشار مردم در دفاع مقدس را به خوبی تبیین کند که مهمترین آن اجلاسیه حضرت امام (ره) و اجلاسیه اصلی در مصلی بیت المقدس بود که در کنار آن تولیدات محتوایی بسیاری در اختیار مردم قرار گرفت.

دری نجف آبادی یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی را ادامه راه کنگره شهدای استان در همه ابعاد عنوان کرد و گفت: امروز بیانات ایشان باید به عنوان منشور و چراغ راهی برای ادامه فعالیت ها پیش روی ما باشد و استفاده از همه ظرفیت ها و به کارگیری خلاقیت ها و توانمندی ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال صحیح فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از ضرورت های مهم امروز است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اقدامات شایسته ای انجام داد و در طول سه سال گذشته نقش راوی جریان باعظمت کنگره شهدای استان مرکزی را به خوبی ایفا کرد و امیدواریم روز به روز فعالیت این عزیزان در فضای مجازی پربارتر باشد و منشاخیرات زیادی برای مردم و جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: دستاوردهای کنگره عظیم شهدای استان مرکزی امروز به جریان و گفتمان تبدیل شده است و جریان کنگره شهدای استان مرکزی رتبه و عملکرد قابل قبولی دارد که باید این عملکرد همواره با قوت ادامه دار باشد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: زحمات دلسوزانه فرمانده سپاه روح الله در طی هفت سال گذشته برای برگزاری کنگره با عظمت شهدای استان مرکزی و اجلاسیه ها و اقدامات گسترده ذیل کنگره اعم از خدمت رسانی‌ها، تولیدات محتوایی و زیرساختی بسیار قابل تقدیر است و همه باید این مسیر ارزشمند را تا رسیدن به اهداف بلند با قوت ادامه دهیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: امروز همه ما در قبال فرهنگ دفاع مقدس و سیره امام خمینی (ره) و شهدای عزیز مسئول هستیم و یک رسالت سنگینی بر دوش داریم که باید آن را به خوبی انجام دهیم و محافظت از پرچم ایثار و شهادت و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس از وظایف مهم ماست و همه در قبال آن تکلیف بزرگی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار