نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است/ ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد

حجت الاسلام آل هاشم گفت: حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است و شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس حیات دوباره به ما دادند و جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمنده‌ها به ما این اقتدار و عزت را در سطح جهان آفریدند و صبوری پدران و مادران شهدا فراموش نشدنی است.
کد خبر: ۴۷۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 19September 2021

حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است/ ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان، اظهار داشت: عاقبت ستمگران دنیا در تاریخ ثبت شده و درس عبرتی برای همگان است؛ به عنوان مثال همه می‌دانیم که سردار قادسیه و دروازه‌بان جبهه عربی خاورمیانه با حامیان خود همچون امیر کویت چه کرد، صدام در کمتر از ۲۴ ساعت به کویت حمله کرده و ثروتشان را تاراج کرد.

وی افزود: آمریکایی که حامی صدام در حمله به ایران بود، به بهانه دستیابی عراق به سلاح اتمی و با دروغ‌سازی وزیر امور خارجه آمریکا، به عراق حمله و در کوتاه‌ترین زمان، این کشور را میدان تاخت و تاز خود قرار داد. دوستان صدام تسلیم شدند و خودش نیز فرار کرد که سرانجام در یک گودال با آن قیافه وضع اسفناک تسلیم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شوروی سابق یک ابر قدرت و حامی صدام بود که تجهیزات زرهی مستمر در اختیار عراق قرار می‌داد، توضیح داد: امیر «سید جلالی» به عنوان استاد زرهی و پیشکسوت ارتشی امروز در جمع ما حاضر بوده و بهتر است ایشان و یا نیروهای تیپ مکانیزه سپاه در خصوص تانک و تجهیزات زرهی صحبت کنند.

وی با بیان اینکه آن شوروی که امکان ورود سیم خاردار به کشورمان را نمی‌داد، اکنون کجاست؟ مطرح کرد: هواپیمای «سوخو» و «میگ ۲۹» شوروی در آسمان تهران بر سر مردم بمب پرتاب می‌کرد که بعدها آن ابر قدرت، متلاشی شد.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: سرنوشت «حسنی مبارک»، «عبدالله صالح» و «زین العابدین بن‌ علی» را یادتان می‌آید؟ سرنوشت آمریکای جهان خوار را خواهیم دید، ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد و به سرنوشت شوروی سابق گرفتار خواهد شد. این ابر قدرت به «محمدرضا پهلوی» چه پاداشی داد؟ به «حسنی مبارک» چه پیامی داد؟ مگر نتیجه کار صدام غیر از اعدام بود؟

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس را باید گرامی بداریم، گفت: حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است. شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس حیات دوباره به ما دادند و جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمنده‌ها به ما این اقتدار و عزت را در سطح جهان آفریدند و صبوری پدران و مادران شهدا فراموش نشدنی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عظمت دفاع مقدس را نباید فراموش کنیم، ادامه داد: صدام با هدف تصرف کامل ایران، جنگ را آغاز کرد؛ به طوری که مقابل دوربین‌ها قرارداد 1975 الجزایر را پاره کرد و ادامه مصاحبه را به خوزستان پس از سه روز و به تهران پس از یک هفته موکول کرد.

وی با بیان اینکه قدر دفاع مقدس را باید بدانیم، توضیح داد: ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پس از طی طولانی‌ترین مسیر دریایی در سخت‌ترین شرایط جوی با امکانات داخلی، با عزت و قدرت در رزمایش نیروی دریایی روسیه شرکت کرد. این امنیت و تجهیزات در سایه دفاع مقدس به وجود آمده است.

حجت الاسلام آل ‌هاشم با تأکید بر اینکه امروزه نیروی هوافضای سپاه پاسداران می‌درخشد، گفت: همگان دیدند که نیروی هوافضای سپاه پایگاه «عین الاسد» را آنچنان با دقت مورد هدف قرار داد که دنیا بهت زده شد.

وی با قدردانی از تلاش تمامی نیروهای مسلح و جهادسازندگی در زمان جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی جلوتر از رزمنده‌ها با ساخت سنگر، خاکریز و پل اجرای عملیات‌ها را تسهیل می‌کرد و همچنین نیروی انتظامی در قالب ژاندارمری در مناطق مرزی فعالیت داشت که فراموش شدنی نیست.

امام جمعه تبریز در پایان از سردار عباسقلی زاده و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بابت تدارک برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار