فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشو‌ر:

نیروهای تکفیری، داعشی و معاند جرات نزدیکی به مرزهای ایران را ندارند

امیر «طاهری» گفت: نیروهای تکفیری، داعشی و معاند جرات نزدیکی به مرزهای ایران را ندارند، با رصد روزانه ‌مراقب حرکات آنها هستیم‌.
کد خبر: ۴۷۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ - 19September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، امیر سرتیپ دوم ستاد «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در غرب کشور، در مراسم تودیع فرمانده جدید تیپ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی موهبتی الهی است که نصیب انسان‌های شایسته و برگزیده می‌شود، اظهار داشت: هرکسی نمی‌تواند این توفیق و لیاقت را پیدا کند که برای این نظام و برای خدمت به مردم سربازی کند.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که به عنوان سرباز، فدایی رهبر و خدمتگزار مردم هستیم چرا که خدمت به مردم از موهبت های الهی است و خداوند متعال این گونه افراد را دوست میدارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در غرب کشور با اشاره به اینکه رهبری فرمودند خدمت به مردم یک افتخار بزرگ و عطیه الهی است گفت: ارتش به عنوان ستون فقرات نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب تاکنون نقش به سزایی در پیروزی و پیشرفت انقلاب داشته است.

این مسئول داد: ارتش امروز توانسته با تعهد و پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی در عرصه‌های تاریخ خوش درخشیده و امروز با ایجاد بازدارندگی، مکتبی و مردمی بودن، به بهترین وجه بدون هیچ دغدغه و وابستگی به هیچ کشوری با تکیه بر توان داخلی همگام با دیگر یگان‌های نظامی امنیت کشور را فراهم کند.

طاهری با این توضیح که در دوران دفاع مقدس در برابر یک ائتلاف بین المللی ایستادیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن بماند بیان کرد: در سال اول جنگ که سپاه به خوبی شکل نگرفته بود ارتش توانست به خوبی در مقابل دشمن صف آرایی کرده و ماشین جنگی دشمن را متوقف کند؛ ارتشی که بدنه آن اسلامی بوده و افرادی مانند صیاد شیرازی در آن فعالیت می‌کردند.

وی عنوان کرد: اگر ارتش آن زمان کشور را یاری نمی‌کرد معلوم‌ نمی‌شد چه اتفاقی می افتاد اما ارتش همگام با مردم اسلحه  را زمین گذاشت و به مردم پیوست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در غرب کشور با تشریح خدمات‌رسانی ارتش به مردم در طول سالهای گذشته به ویژه زلزله کرمانشاه و سیل گلستان مطرح کرد: در شرایط فعلی نیز ارتش از همه ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی استفاده کرده و توانسته 6 بیمارستان تنفسی در 6 استان کشور برای مردم دایر کند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی توانسته نه تنها در عرصه منطقه بلکه در فضای بین المللی نقش آفرینی کرده است گفت: اگر کشوری امروز جرات نمی‌کند به کشور ما تعرض کند برای این است که نمی‌توانند نه اینکه نمی‌خواهند.

طاهری ادامه داد: دشمنان ما در 8 سال دفاع مقدس ما را آزموده و سیلی محکمی از ما خورده اند و می‌دانند اگر تعرضی کنند در چه منجلابی گرفتار خواهند شد.

وی اظهار داشت: باید افتخار کنیم در نظامی خدمت می‌کنیم که توانسته در برابر آمریکا ایستاده وهیمنه آن را در جهان بشکند و این یعنی  اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاجا در غرب کشور با بیان اینکه امروز در منطقه غرب کشور نیروهای تکفیری، داعشی و معاند جرات ندارند تا 15 کیلومتری ما بیایند عنوان کرد: ما تمامی  تاکتیک، اطلاعات و اخبار دشمن را به صورت روزانه رصد می‌کنیم و مراقب حرکات آنها هستیم.

وی با اعلام اینکه امروز به ائتلاف اطلاعاتی خوبی در تمام استان‌ها رسیدیم و این سبب شده دشمن جرات تجاوز نداشته باشد توضیح داد: با توجه به کثرت تهدیدات دشمن می طلبد همبستگی و اتحاد خود را داشته باشیم که رمز پیروزی ما در این اتحاد است.

در ادامه مراسم، «مصطفی آزادبخت»، معاون سیاسی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه امروز صحبت کردن درباره کسانیکه نیروی مخلص ولایت فقیه هستند سخت است اظهار داشت:  این افراد فدایی کشور و ملت سرافراز ایران هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با فرماندهی ولایت فقیه در دنیا بی نظیرند گفت: امروز ارتش در رسته های مختلف، سپاه و نیروی انتظام دست به دست هم دادند و تحت رهبری ولایت فقیه با هماهنگی و هم افزایی نیروی قدرتمندی به جود آوردند که دشمن جرات نمی‌کند نگاه تجاوزگرانه‌ای به ایران داشته باشد.

معاون امنیتی سیاسی استانداری همدان با اشاره به اینکه باید به یاد داشته باشیم چه شهدایی در تمام عرصه به ویژه در ارتش تقدیم اسلام و انقلاب شده اند مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتش را ارتش اسلام دانسته و آن را موثر، کارآمد، مکتبی و وظیفه شناس می‌دانند.

در پایان مراسم از خدمات ارزشمند و صادقانه سرتیپ دوم ستاد شاکرمی تقدیر و سرهنگ زرهی مهرداد صفری به عنوان فرمانده جدید تیپ زرهی شهید قهرمان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار