نماینده ولی فقیه در همدان:

تنزل جایگاه زن بزرگترین خیانت تمدن غرب است

حجت الاسلام و المسلمین «شعبانی» گفت: بزرگترین خیانت تمدن وحشی غرب در حق زنان، تنزل دادن جایگاه واقعی بانوان است، تمدن غربی به دنبال پایین آوردن جایگاه واقعی زن در جامعه و تبدیل او به یک بازیگر است.
کد خبر: ۴۷۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ - 19September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان، امروز (یکشنبه) در نخستین نشست اعضای ستاد پیشرفت بانوان استان همدان با اشاره به اهمیت فعالیت بانوان در جامعه، اظهار داشت: ستاد پیشرفت بانوان استان به عنوان یک تشکل مردمی در راستای ارتقای جایگاه و ارزش زن و همچنین فعالیت موثر این قشر در جامعه تشکیل و فعال شده است.

وی بزرگترین نقش بانوان در اسلام را مربیگری ذکر کرد و افزود: پروردگار در قرآن کریم خود را به عنوان مربی هستی معرفی و بخشی از این نقش نیز در عالم به انبیا واگذار کرده که دراین میان نقش اصلی مربیگری در عالم به لحاظ استعدادهای وجودی آنها متعلق به بانوان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این نقش خود را در قامت مادر بودن نشان می‌دهد، گفت: این مادر است که می‌تواند با تربیت انسان زمینه ساز تحول در جامعه شود.

شعبانی موثقی با تاکید بر تعالی بخشی به منزلت بانوان، اظهار داشت: حجاب و عفاف مسئله ای مرتبط با جایگاه منزلتی زنان در جامعه است و هیچ کس جز خود آنها توان ارتقای این جایگاه را ندارد.

وی گفت: اینکه روزگاری در همین کشور مهم‌ترین حرف اول رسانه‌ها حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه بود توهین به جامعه بانوان و پایین آوردن جایگاه این قشر ارزشمند و توانمند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید پیشگیری از تنزل جایگاه واقعی و والای بانوان، خاطر نشان کرد: بانوان باید ابتدا با شناخت دقیق از این جایگاه و انجام کار فرهنگی در مسیر ارتقای منزلتی خود در جامعه قدم بردارند.

شعبانی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در عرصه کارهای فرهنگی تکثر مدیریت‌ها است، گفت: اصول دین از توحید شروع می‌شود و به نبوت و معاد می‌رسد، اما تمامی این اصول بر پایه توحید قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه اگر مدیریت جامعه توحید محور نباشد به هدف اصلی دست پیدا نخواهیم کرد، ا فزود: امروز بنیاد عفاف و حجاب، ستاد امر به معروف، مجموعه استانداری و حوزه‌های علمیه همگی نسبت به این مسائل دارای دغدغه هستند و در این راستا نیازمند مدیریتی واحد و انسجام بخش برای جلوگیری از تکثر در عرصه مدیریت، هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه این تشکل و دیگر نهادها زمانی می‌توانند در جامعه اثر گذار باشند که بنیان آنها بر تقوا استوار شده باشد، اظهار داشت: کسی که به دنبال اثر گذاری واقعی در جامعه است باید مبتنی و بر محور «وجه الله» اقدام کند.

طرح نهضت ملی پیشرفت بانوان در استان همدان راه اندازی شد

«عاطفه سعیدی نژاد» مدیرکل فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با نشست اظهار داشت: در راستای تقویت و ایجاد ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در حوزه بانوان «طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان» در استان همدان راه اندازی و فعال شده است.

وی با اشاره به فراخوان طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و اثرگذاری نقش بانوان در حوزه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: نقش زنان در حوزه تعلیم و تربیت به ویژه در تحکیم بنیان‌های خانواده در جامعه، جریان ساز و موثر است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اجرای فعالیت‌های خود از طریق ظرفیت‌های مردمی، عمومی و با حمایت از قشر بانوان، این طرح را در راستای تقویت و ایجاد ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در حوزه بانوان برنامه ریزی کرده است.

این مقام مسئول افزود: محورهای مشارکت بانوان در این طرح در حوزه های آموزشی و پژوهشی، آموزشی و تربیتی، اجتماعی مردمی، فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و تولید محصولات و خدمات فرهنگی است.

سعیدی نژاد با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی به عنوان یک دغدغه جدی در حوزه فرهنگ مطرح است، خاطرنشان کرد: بانوان در رفع و کاهش این آسیب نقش اثرگذاری ایفا می‌کنند که باید برای توانمند سازی و پیشرفت بانوان در این شرایط حساس برنامه ریزی داشت.

در ادامه مراسم «راحله بیدویی نژاد» مسئول ستاد نهضت بانوان کشور، نیز در این آیین با اشاره به طرح «حرف آورد» اظهار داشت: این طرح اقدامی هم‌افزا و مشترک میان شبکه‌های مختلف مردمی است که با توسعه آن، بانوان با وظایف تبلیغی خود آشنا می شوند.

«راحله بیدویی نژاد»ادامه داد: طرح حرف آورد گام ساده‌ سازی شده تبلیغ مردمی است و هر بانوی دغدغه‌مند انقلابی می‌تواند یک کنشگر واقعی در عرصه تبلیغ باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای اصلی انقلاب رساندن پیام آن به مردم و گفتمان‌سازی است افزود: استفاده از ظرفیت زنان صاحب سخن که توان بالایی در رساندن پیام انقلاب به مردم دارند در راستای فعال کردن گفتمان‌سازی موثر است.

نخستین هم اندیشی نگاه نو ویژه اعضای ستادهای نهضت پیشرفت بانون استان همدان با حضور جمعی از بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار