سیاسی کاری سازمان ملل در زیر سوال بردن قوه قضائیه یمن به درخواست متجاوزان است

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که اعتراض دبیر کل سازمان ملل به قصاص عاملان ترور رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن سیاسی کاری و به درخواست کشور‌های متجاوز علیه یمن بوده است.
کد خبر: ۴۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ - 19September 2021

صنعاء: سیاسی کاری سازمان ملل در زیر سوال بردن قوه قضائیه یمن به درخواست متجاوزان بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اظهارات سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در محکومیت قصاص عاملان ترور «محمد الصالح» رئیس سابق شورای اجرای سیاسی یمن بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل امروز یکشنبه اعدام نفر در یمن به جرم ترور الصالح را محکوم کرده و گفته بود که اقدامات لازم برای محاکمه قانونی این متهمان فراهم نشده بود.

به گزارش المسیره، الحوثی در پاسخ به این اتهامات گفت: قوه قضاییه جمهوری یمن از طریق یک مرجع قانونی منتشر شده، حکم می‌کند و اقدام گوترش در زیر سوال بردن قضیه قصاص محکومان به ترور شهید صالح سیاسی‌کاری و مردود است و بر اساس هیچ گونه شواهد و حقایقی نیست.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: اقدام گوترش در زیر سوال بردن قصاص عاملان ترور شهید الصماد به درخواست کشور‌های متجاوز و به دلیل ارتباط تناتنگ آن‌ها با این جنایت است.

الحوثی گفت: کشور‌های متجاوز جنایت قتل الصماد را تامین مالی و برنامه‌ریزی کردند و به این امر اعتراف و اعلام کردند که در تعیین هدف بر روی عناصر خود در زمین متکی هستند.

پس از اعلام دادگاه کیفری استان الحدیده یمن درباره محکومیت ۱۶ فرد در پرونده ترور رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن از جمله، ولی عهد سعودی و، ولی عهد ابوظبی، دیروز شنبه حکم اعدام نُه نفر از این افراد در پایتخت یمن و در ملأ عام اجرایی شد.

شبکه المسیره اعلام کرده که فیلم اعترافات این باند جنایتکار به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار