رئیس بخش کمک های انساندوستانه سازمان ملل:

شدت خشونت ها در سوریه مانع ارسال کمک های انساندوستانه است

والری آموس گفت: سازمان ملل خواستار کاهش دامنه و شدت درگیری ها در حومه دمشق برای ارسال کمک های غذایی و دارویی به مردم منطقه شد.
کد خبر: ۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ - 20October 2013

شدت خشونت ها در سوریه مانع ارسال کمک های انساندوستانه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "سی ان ان"، "والری آموس" رئیس بخش کمک های انساندوستانه سازمان ملل با بیان اینکه شدت خشونت ها در سوریه مانع ارسال کمک های انساندوستانه است از طرفین بحران درخواست کرد با کاهش دامنه و شدت درگیری ها در حومه دمشق زمینه ارسال کمک های انساندوستانه به خصوص مواد غذایی و دارویی را در این مناطق فراهم کنند.

گفتنی است درشرایطی که در هفته های اخیر شورشیان سوریه متحمل شکست های سنگینی در مقابل ارتش در مناطقی مانند حلب و حمص شده اند، شدت فعالیت های آنها در برخی مناطق حاشیه ای دمشق افزایش یافته است و با توجه به تسلط ارتش بر دمشق، برخوردهایی میان طرفین در مناطق حاشیه ای پایتخت صورت گرفته است.

در این رابطه با توجه به این امر که شورشیان برای در اختیار گرفتن کنترل این مناطق عملیات های خشونت آمیزی زیادی اجرا کرده اند، امنیت ساکنان آن به شدت تحت خطر قرار گرفته است و امکان انتقال کمک ها به این مناطق نیز وجود ندارد. لذا به منظور ارسال کمک های اولیه به ساکنان این مناطق در حومه دمشق، رئیس بخش کمک های انساندوستانه سازمان ملل از طرفین بحران درخواست کرد با کاستن از شدت و دامنه درگیری ها زمینه لازم برای انتقال کمک های انساندوستانه را فراهم نمایند.

گفتنی است این ارگان سازمان ملل در برنامه های چند روز اخیر خود برای کمک به مردم، حدود 3000 تن از افراد ساکن در مناطق حاشیه ای دمشق را به این شهر که با کنترل ارتش دارای امنیت بیشتری هستند، منتقل کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار