فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:

فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی است

سردار «ریحانی» گفت: فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی است و براساس همین فرهنگ عاشورایی بود که ما توانستیم در سال‌های دفاع مقدس در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۴۷۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 20September 2021

فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، امروز (دوشنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به تلاقی هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی است و بر اساس همین فرهنگ عاشورایی بود که ما توانستیم در سال‌های دفاع مقدس، در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم.

وی گفت: سال‌های دفاع مقدس بدون اغراق مایه افتخار و سربلندی ایرانیان است و بزرگترین بازدارندگی را در دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای نظام ما به ارمغان آورد و بر مبنای دفاع جانانه رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس بود که دشمنان دیگر جرأت عرض اندام در برابر ایران اسلامی را ندارند.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) از نقش پررنگ نیرو‌های مردمی و بسیجی به‌عنوان یکی از محور‌های مهم پیروزی در برابر دشمنان در سال‌های دفاع مقدس یاد کرد و افزود: با نگاهی به تاریخ جنگ در کشور‌های دیگر، می‌بینیم که آن کشور‌ها اغلب با اهرم زور، رزمندگان خود را راهی جبهه‌ها کرده‌اند؛ اما در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام از همه اقشار، با عشق و علاقه و بدون هیچ چشمداشتی به جبهه‌های دفاع از خاک میهن می‌رفتند.

سردار ریحانی با بیان اینکه رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس با وجود همه مشکلات و از جمله آن‌ها مشکلات اقتصادی در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند، گفت: سبک زندگی مردم در دوران دفاع مقدس می‌تواند یک الگو برای همه زمان‌های دیگر باشد و با تکیه بر همین سبک زندگی، می‌توانیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم.

وی اشاره‌ای هم به مشکلات کنونی کشور داشت و گفت: برای حل مشکلات کنونی و گلایه‌های به حق مردم، مدیران و مسئولان باید با روحیات رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس کار کنند.

سردار ریحانی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برجسته کنند، تاکید کرد: نباید بگذاریم ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود؛ چون آن چیزی که ما را در دنیا سرآمد و کشور‌های بزرگی مثل آمریکا را به عقب‌نشینی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وادار کرد، فرهنگ خودباوری رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس بود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که بر اصول و ارزش‌های خود هستیم، می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و کاری کنیم که دشمان از ما بترسند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: برای روشنگری در مورد رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هیچ زبانی گویاتر و تاثیرگذارتر از از زبان هنر نیست.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: در سال‌های دفاع مقدس حدود ۱۵۰ هزار رزمنده از استان کرمانشاه برای دفاع از خاک وطن راهی جبهه‌ها شدند.

سردار ریحانی تاکید کرد: کرمانشاهی‌ها در دوران دفاع مقدس پرونده درخشانی از خود به جا گذاشتند، به نحوی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان کرمانشاه، از این خطه به‌عنوان «چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی» یاد کردند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: مردم کرمانشاه در روز‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی حماسه‌های بزرگی مثل حماسه‌های پاوه و گیلانغرب را رقم زدند و با حضور به‌موقع در برابر نیرو‌های ضدانقلاب در کردستان، نقش‌آفرینی در بازپس‌گیری کامیاران در سال ۱۳۵۸ توسط گروه سلمان، آزادسازی پاوه، نوسود و باینگان، انجام حداقل ۳۰ عملیات بزرگ و کوچک فقط توسط یگان‌های سپاه در جبهه‌های غرب، جنوب و شمال غرب شامل عملیات‌های مهمی مثل «کربلای ۶»، «کربلای ۹»، «والفجر ۱۰»، «حلبچه»، «نصر» و ... تا عملیات «مرصاد» به‌عنوان عملیات پایانی جنگ تحمیلی، پرونده قطوری در سال‌های دفاع مقدس دارند.

وی ادامه داد: مردم این استان در شهرستان گیلانغرب در روز‌های نخست جنگ تحمیلی، در برابر دشمنان سینه سپر کردند و با دفاع از خاک میهن، عنوان دومین شهر مقاوم کشور را یدک می‌کشند.

سردار ریحانی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور تا هفتم مهر، گفت: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما مقتدریم» برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) یکی از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه را ارائه خدمات بهداشتی و گسترش مراکز واکسیناسیون کرونا در استان عنوان کرد و افزود: سپاه کرمانشاه اگرچه در بیش از ۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان مشارکت دارد؛ اما خودش به‌تنهایی ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون دارد و از روز گذشته (۲۸ شهریور) نیز مرکز واکسیناسیون تجمیعی «الهیه» در شهر کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مراجعان سه شیفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی شده است تا اگر کسی به‌دلیل مشکلاتی نمی‌تواند به مراکز تجمیعی و خودرویی واکسیناسیون مراجعه کند، با تماس به حوزه‌های مقاومت، واکسن کرونا را در منزل دریافت کند.

عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان کرمانشاه به‌صورت همزمان با برگزاری آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری یادواره‌های پایگاه مقاومت با عنوان «آبروی محله»، برگزاری مراسم گرامی‌داشت روز سرباز، دیدار با خانواده‌های جهادگر دوران دفاع مقدس، اجرای تئاتر مقاومت و خیابانی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در دادگستری کرمانشاه، تجلیل از کادر درمان بیمارستان‌های فعال، توزیع پنج هزار بسته معیشتی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از سوی بسیج حقوقدانان و... از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه است که سردار ریحانی از آن‌ها یاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار